Nekromanti SL-skärmspyssel [medium-pysslande]

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Så vi har gott om exempel på superenkla hemmagjorda SL-skärmar (fästa ihop två vanliga pärmar) upp till hyfsat avancerade saker i trä och läder.

Den här tyckte jag föll lite mitt emellan. Det är fortfarande ett hobbyprojekt som kräver lite pyssel, men på väldigt enkel nivå där man borde klara sig utmärkt med bara enkla redskap och material man antagligen redan har hemma.

Jag gillade också hans tanke om att förpreppa framsidepanellerna med bilder som man täcker över och sen avslöjar när spelarna upptäcker saker. Väldigt effektfullt!

illuzive

Veteran
Bra tips! Om det är fler som har liknande tips vore det fenomenalt om de samlades här. *hint hint, nudge nudge*

ceruleanfive

Bläckfisk
Jag klurade också på det här nyligen! Problemet var att många lösningar krävde lite för mycket arbete, blev lite för dyra och dessutom för tjocka.

I slutändan limmade jag ihop några pappersmappar och satte vanliga gem på dem. Nu får det plats i väskan och det är smidigt att fästa vanliga utskrivna A4 på den. Priset landade på en dryg 50-lapp.

da_bohz

Swordsman
Älskar ju pyssliga människor som kommer på sånt här! Tack för tipset!

Själv är jag alldeles för lat:
Jag fixade en ganska snabb (och ganska ful) SL-skärm en gång genom att helt enkelt skära ut ett stycke på längden av en avlång dammsugarkartong och därefter klippa upp en av gavlarna. På insidan limmade jag fast några grejer som kunde vara bra att ha tillhands för det oneshot som spelades. På översidan satte jag pappersklämmor där jag hade kunnat sätta upp nya grejer om jag kommit på att jag missat något. De hade också funktionen att hålla uppe ett tygstycke som dolde den annars dammsugarprydda utsidan/spelarsidan av skärmen.

Har inget bildbevis och slängde den ganska snart efter användning, men det är nog tur det.

Gillade dock att kunna bestämma höjden själv, så jag kommer nog göra en egen även nästa gång jag behöver en. Jag föredrar en låg SL-skärm som inte... skärmar av SL lika mycket från spelarna. 22-23 cm är precis lagom mycket avskärmat, och dessutom blir det lagom högt för ett stående a5 eller liggande a4.