"
jösses om du inte har något att säga så posta inte phelan... "
Well. Du tillförde inte särskilt mycket till debatten heller, om jag ska vara ärlig.
"
först gnäller du på karln sen säger du att han får bestämma själv, tror du inte han har postat här för att höra andras funderingar och få stöta och blöta frågan lite eller var frågan kanske om hans egna vilja i förhållande till neogames? cp... "
Han gnällde för att regeln är sen så kallad "Frivillig Regel" och påpekade sen att de enda som kunde bestämma om man skulle använda dem eller inte är han och hans spelgrupp i samråd med SL. Jag ser inte att Phelan har gjort fel, även om man kan säga 'du är ju hopplös, kan du inte göra nånting själv' på ett lite snällare sätt. Att använda sig av uttrycket 'cp' är inte särskilt respektfullt från din sida heller, förresten.
ja börjar bli jävligt trött på alla som gnäller på nybörjare (både på boarden och i eon) här. förhelvete har du inget vettigt att säga karln så håll snattran...
Guess what? 'Vi' 'Veteraner' börjar bli väldigt trötta på onödiga frågor men försöker såklart svara på dem utan att vara elaka, särskilt om de kommer från en nybörjare eftersom vi gärna ser friskt blod på forumen och inte vill skrämma bort nån. Eonforumet har vart mer eller mindre kaotiskt en tämligen lång tid av anledningar du hittar om du utnyttjar funktionen
Sök, för jag tänker inte göra det åt dig. Sen hör det till vett och hyfs att inte svära, det går utmärkt att formulera sig utan att överanvända kraftutryck.
ge honom tips på lite för och nackdelar med de olika sätten att fatta beslut på som du (kanske) har erfarenhet av ifrån din grupp? e de så svårt? spelledardiktatur kontra gruppkonsensus?
Ja, det är svårt. För det första har nog väldigt få människor erfarenhet av båda eftersom man ganska fort hittar det som passar just den egna spelgruppen och håller sig till det, och Phelan tyckte att Zaaken skulle göra det i samråd med sin spelgrupp så att de också kan trivas med sin spelsituation. Hade frågeställningen varit annorlunda, till exempel en fråga om hjälp med en diktatorisk SL hade det antagligen sett annorlunda ut. Då hade vi gladeligen kommit med konkreta förslag och länkar till andra trådar som har ältat samma sak, för det har ältats både om jobbiga SL och jobbiga spelare flertalet gånger på forumet.
Härmed yrkar jag på en låsning av tråden som är klardiskuterad IMHO och om sajk-a-lot vill prata mera är han välkommen att skicka mig ett PM. Forumsbråk (om vi nu ska ta i i överkanten) är inget jag tycker om, varken att se eller delta i.