Nekromanti Sl

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Man använder inte ordet "cp"!

Man använder inte ordet "cp" på Eon-forumet!
I alla fall inte så länge jag modererar, oavsett hur relevant och intressant diskussionen är. Du har förtjänat dig själv en lättare tillsägning (anse att det här meddelandet är den tillsägningen), och vi kommer hålla ett extra öga på dig i framtiden.

"...utan som ett samtal som sin ton till trots faktiskt är relevant här på forumet. "

Oavsett relevans så använder man inte den tonen. Så enkelt är det.

/Naug, anser att folk inte ska använda okvädesord, oavsett anledning.

Helmgast
Vi kör med det

En gång lyckades min wannabe Zorian-riddare kapa bröstkorgen på en Frakktrukhsbinderakk. Med Zhandyxa. Det ni.

Regeln är inte så långsam, men man kan ignorera den vid fjantigt svåra slag (vilket jag inte gjorde mot trukhen :gremsmile: )

Hartland

Warrior
I ett försök att ge ett konstruktivt svar (och för att inte reta upp Sajk-a-lot nått mer =) så tänker jag berätta hur jag gör.

Dom flesta av mina spelar har/hade ett ganska stor intresse för eon och har dom flesta stunder då dom varit här suttit med huvudboken och läst. Viserligen har man då och då blivit tvungen att koma med förtydliganden och exempel. Men iaf, vi använder dom regler vi mer eller mindre känner för.
Krigarn får in ett bra hugg med svärdet mot en arm, amputeras det? Nja det var nog lite för mesigt för att försöka.
Lite sån atityd.

Jag håller inte så hårt på reglerna utan tänker att "nått sånt är det" och sedan berättar utefter det. slå med tärningar är kul men tar ofta tid och det kan lätt bli hackigt för oss. Sen ska inte jag påstå att jag kan alla regler utantill utan då blir det ofta:
*slå iboken* *blädra* aha! det är XXX risk att XXX händer så och se vad det blir.
Jag har aldrig diskuterat vilka regler som gäller utan man tar dom man vill som SL. Så är det nog oftast tror jag.
Jag säger: låt SL välja regler. Är du osäker på vad som gäller, eller vill veta mer så fråga honom. Bra kommunikation hjälper alltid.

/Hartland. Som har dum SO läxa.

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Jo men det är bara det att det är en massa folk som har sakt att det är upp till spelgruppen att avgöra men jag tycker inte det så jag ville fråga er här,,, "

Varför tycker du att ett gäng främlingars åsikter är mer värda än din egen spelgrupps? Det kommer bara att leda till problem om du väljer att ignorera dem, tro mig. Det är ingen här som har mer rätt att bestämma vilka regler som ska användas än du och dina kamrater.

Jag använder inte regeln, främst för att det ännu inte har uppstått någon situation där den har kännts nödvändig.

Phelan

Hero
Aha... :gremblush: jag fick ett lite annat intryck. F´låt. Regeln som sådan använder vi, även om jag tycker det verkar vara rätt svårt att kapa av en kroppsdel på någon (har inte hänt i något spelmöte än för vår del), särskilt att det inte finns någon kommentar om fingrar som borde flyga mycket lättare.

Vad gäller regler och ordning rent allmänt så är jag av uppfattningen att SL bör ha lite mer att säga till om än spelarna trots allt, det är han som ska bygga kampanjen och man blir inte mer motiverad att göra ett bra jobb om man känner att man tvingas arbeta med ett regelsystem man inte riktigt trivs med.

Mvh / Phelan

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Ibland... [OT]

... undrar jag varför i hela friden jag egentligen kom tillbaka hit.

Och när jag väl börjar tänka på det, så slår mig tanken vad nybörjarna ska tycka när de besöker detta ibland ytterst otrevliga forum, där såväl ärekränkning som förtal förekommer friskt till vardags.

Om det väcker en tanke i er också så behöver jag väl knappast säga mer...

(men om det inte gör så säger jag det rakt ut här: Ett fel rättfärdigar inte ett till fel. Och dessutom, bete er som folk för fan!)

Dags att göra något konstruktivt, som att klämma i sig en pizza.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Tråden låses.

Under tragiska omständigheter så har den här tråden spårat ur, och låses därför hårt och bestämt.

/Naug, modererar