Nekromanti Slavar

Arvid

Warrior
Re: Har Jargien slavar

Geografica Mundana verkar inte säker på sin sak. I stycket under Gnar-Muur står det att slaveri är förbjudet medan det i stycket "Samhälle" står att samhället delas in i Medborgarna, Prästerskapet, Fria män och ...Slavarna, där det står att det finns en hel del av dessa. Jag tolkar det som att det finns slavar i Jargien. Det känns troligare att det står en lite miss under Gnar-Muur än att någon irrat på om Samhällsklasserna.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: Slavar och gästarbetare

Jag skulle nog säga att en stor källa till arbetskraft i Gordrion är straffarbete. Det är helt enkelt Cirefaliska Samväldets egna lilla Gulagarkipelag.

Big Marco

Läskig
Re: Gordrion

I Gordrions fall så är det hela lite av "behöver vi arbetskraft, så hämtar vi den."

Jag ser framför mig hur kärnan i Tzorfalz är ren, snygg och städad. Runt staden ligger stinkande skjul, hyddor och tält. Oset från dåligt tillagad mat, tillsammans med avskräde dominerar. Gruvarbetarna får kämpa som djur mot rytande kommendater och arbetsledare, vilka är klädda i vita klädnader av senaste snitt. Arbetspassen är långa och ingen bryr sig egentligen om du överlever dagen nere i gruvorna. I gruvorna på jakt efter något underligt. Har det med skrien att göra? Och varför finns det så många välbeställda vetenskapsmän, rustade vapenmästare och annat udda folk djupt nere i gruvorna? Och om bara mardrömmarna kunde släppa...

,-)

Pendragon

Swashbuckler
Re: Råget måttat!

Nämen Marco, du kan inte kläcka ur dig sånt här hela riden! Skriv klart Cirefaliska samväldet istället!

Snälla? :gremfrown: *tårblänk*

/Joel - bedjande

storken

Warrior

Nämen Marco, du kan inte kläcka ur dig sånt här hela riden! Skriv klart Cirefaliska samväldet istället!

Snälla? *tårblänk*

/Joel - bedjande
Ja, hur går det för dig med den egentligen? Kan du inte skriva klart den tills, typ, på söndag? :gremcrazy:

Big Marco

Läskig

Jag skall ta ett snack med min partner-in-crime ndg "Cirefalierna: Rikedomens skuld" (eller nått) Dan Johansson som skall bistå mig med det sista. Mitt högst inofficiella mål är att få klart boken det här året.