Nekromanti SLP-kort

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Hoho, supernice båda två! Jag gick just och grunna hur det gick med det här, men det är fortfarande på gång alltså och det är allt jag behöver veta.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Ja, vad är slutmålet för starleken egentligen? 50 kort är en ganska ansenlig grundkortlek tycker jag. Fler är så klart trevligare, men man har ju alltid möjligheten att släppa expansioner senare på tio nya porträtt eller så efter ett visst tema. Typ en orchexpansion, en robotexpansion, en mutantexpansion.

Sen kan man ju plocka ihop sin egen customanpassade kortlek allt efter behov.

Björn den gode

Swashbuckler
Rymdhamster;n116462 said:
Ja, vad är slutmålet för starleken egentligen? 50 kort är en ganska ansenlig grundkortlek tycker jag. Fler är så klart trevligare, men man har ju alltid möjligheten att släppa expansioner senare på tio nya porträtt eller så efter ett visst tema. Typ en orchexpansion, en robotexpansion, en mutantexpansion.

Sen kan man ju plocka ihop sin egen customanpassade kortlek allt efter behov.
Rimligtvis så borde målet vara 52 och så kanske tre jokrar. Det är ju så en kortlek ser ut :) Nära nu alltså! (Och lite synd att jag nästan aldrig spelar fantasy, fast kommer nog köpa den ändå).

pingas

Warrior
Snälla gör en person med lapp för ögat! Kan ju användas för många olika saker. Gammal värdshusvärd, pirat eller mystisk tvförsäljare. :)

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Alltså! Hur kan jag ha missat den här tråden? Jag älskar karaktärkort och älskar den här idén. Tummen upp från alla mina händer! :D

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
nyvinter;n116485 said:
Paizo har en Ultimate NPC deck där de stoltserar med 65 kort så åtminstone 66 stycken bara för att var min tanke.
Ah, då är det ändå någorlunda nära =)

Caligo

Swashbuckler
nyvinter;n107472 said:
Från min klottrar-tråd:

Okej, jag har sedan dess tittat och petat lite och DrivethruCards kommer ha tarot-storleken men har det inte just nu så rent tekniskt sett skulle det lösa både pdf och fysiska kort-delen. Tarotkort är alltså sådant som Dixit så ungefär 7x12cm vilket känns lagom. Vanliga kort känns fjantigt små. Funderar lite på design och har en tanke med extremkort info (korna och klave för variation) och en med bara porträttet.

Framsida: A- och B-idé

Baksida:
Hej Nyvinter! Kan du göra bilder till mina rollspel och hur kan man isåfall kontakta dig? Skicka gärna PM till mig!

nyvinter

Illustrationist
Har fått prioritera arbete på sådant som ger inkomst nu — vilket kan ge stress nog och förta lite av tidskrävande sidosysslande— men har lagt till en del baserade på spelledarpersoner från en pågående Dungeon World-kampanj. (Har test-kört roll20-kortlek där och tycks vara uppskattat från spelarna. De två överst nedan fick mustascher klottrade på sig.)