Rymdhamster
ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Hoho, supernice båda två! Jag gick just och grunna hur det gick med det här, men det är fortfarande på gång alltså och det är allt jag behöver veta.
Det är väl det som är planen tror jag =)chrull;n116382 said:Jag skulle betala för de här.
Rimligtvis så borde målet vara 52 och så kanske tre jokrar. Det är ju så en kortlek ser ut Nära nu alltså! (Och lite synd att jag nästan aldrig spelar fantasy, fast kommer nog köpa den ändå).Rymdhamster;n116462 said:Ja, vad är slutmålet för starleken egentligen? 50 kort är en ganska ansenlig grundkortlek tycker jag. Fler är så klart trevligare, men man har ju alltid möjligheten att släppa expansioner senare på tio nya porträtt eller så efter ett visst tema. Typ en orchexpansion, en robotexpansion, en mutantexpansion.
Sen kan man ju plocka ihop sin egen customanpassade kortlek allt efter behov.
Ah, då är det ändå någorlunda nära =)nyvinter;n116485 said:Paizo har en Ultimate NPC deck där de stoltserar med 65 kort så åtminstone 66 stycken bara för att var min tanke.
Hej Nyvinter! Kan du göra bilder till mina rollspel och hur kan man isåfall kontakta dig? Skicka gärna PM till mig!nyvinter;n107472 said:Från min klottrar-tråd:
Okej, jag har sedan dess tittat och petat lite och DrivethruCards kommer ha tarot-storleken men har det inte just nu så rent tekniskt sett skulle det lösa både pdf och fysiska kort-delen. Tarotkort är alltså sådant som Dixit så ungefär 7x12cm vilket känns lagom. Vanliga kort känns fjantigt små. Funderar lite på design och har en tanke med extremkort info (korna och klave för variation) och en med bara porträttet.
Framsida: A- och B-idé
Baksida: