Nekromanti Slps

parasite

Veteran
Nån som har några bra slps att dela med sig? e ju jobbigt eftersom jag inte har varelse boken =(.

Emil

Hero
Är det bara monster du är ute efter? Kolla på sidan Eon SE. Under Nya Regler / Monster & Varelser...

När det gäller vanliga SLP-människor så brukar jag uppskatta sådant efterhand, tycker det är enklast och mest tidseffektivt...

/Emil

Kalim

Veteran
Tyvärr skulle monster & varelser inte hjälpa så mycket. Det finns bara monster och bruksdjur i den, inga slps. Du får nog skapa egna om du inte vill använda dom det står lite om i dom olika modulerna typ Krigarnas Handbok eller liknande.

/images/icons/smile.gif "Kalim den eviga vandraren"

Skäggmisslan

Veteran
Det lättaste tycker jag är att bara hitta på dom allt eftersom spelet fortskrider och baserat på hur rollpersonerna är. Är det stora stygga boffer bashare så brukar de alltid stöta på åtmistone en karaktär som är större styggare och allmänt elakare.

När vi spelade äventyret De fördömdas sista hopp så var jag tvungen att ändra på de två tirakerna på Solds utö för att de skulle kunna hålla pli på spelarna.

Skäggmisslan

Freelancer

Warrior
Slp:erna ska vara sluga, starka och ha massa stridskonster!
Närrå... Men man ska anpassa SLP:erna efter spelarna. Desto bättre de blir, desto svårare ska äventyren bli och motståndarna ska kunna mäta sig med spelarna. Annars blir det inge kul att spela.
Men ibland ska spelarna få kicka lite rumpa på motståndarna/images/icons/cool.gif Så att dom får känna sig lite mäktiga.
Men om spelarna är stora starka krigare hela bunten så ska du inte skicka större, starkare krigare på dom. Då ska du skicka smarta svaga motståndare, som utmanövrerar spelarna med intelligens /images/icons/clever.gif