Nej. Slumpmässiga skatter hör till det förgångna.Necross said:Jo, men om man inte orkar väljs vilka föremål som är i ett parcel, finns det inga slumptabeller nånstans?
Jo, jag började tänka så där (jag är ju inte helt dum i huvet), men det ville veta om det fanns klart redan.Eksem said:Med det sagt vore det väl inte omöjligt att göra en tabell över skattyperna själv (hur många är de, typ 6 eller 8 eller nåt sånt) och rulla på den, och sedan rulla på utrustningslistan (jag behöver ett level 5 Weapon, det finns 6 stycken, jag slår en D6).
Det är väl en smaksak antar jag. Tycker det är kul med lite rollspel mellan alla strider ibland, eller kanske skill-test för att hitta och pruta på saker.Speltid offrar jag inte på att leka köpman i ett spel som inte är avsett för det. Mina spelare får saker de kan använda. Vill man ge rollpersonerna något att köpa saker för så kan man ge dem värdeföremål eller guld.
Precis. De två DnD4-spelledare som jag har ger bara guld och så får vi köpa saker istället.Snow said:Speltid offrar jag inte på att leka köpman i ett spel som inte är avsett för det. Mina spelare får saker de kan använda. Vill man ge rollpersonerna något att köpa saker för så kan man ge dem värdeföremål eller guld.
Yup, det gör jag och mer än så...CapnZapp said:Bara guld?
Då får ni ju i snitt två och en halv level sämre utrustning än om ni hittat direkt användbara prylar.
Hoppas er DM helt enkelt ger er mer guld än enligt riktlinjerna för att kompensera bristen på level+4 items...