G
Guest
Guest
Det dök upp lite tankar när jag stod på jobbet idag och plastade smyglister (det ni). I många situationer när jag spelleder så vet jag aldrig var rollpersonerna står placerade. Tex om de söker igenom ett rum så blir det ofta att de säger att de går runt och tittar. Men när någon plötsligt kommer in och man vill veta var alla rollpersoner står så blir det lite konstigt. Ingen vet var de står och man får prata sig igenom det hela. Det tar tid och förstör stämningen lite när en fiende plötsligt entrar... Så nu gjord jag ett system där slumpen avgör lite var rollpersonerna står placerade vid sådana händelser... Öppna pdf-filen jag skapat och häng med här:
"1-3" menas nu ovantalet = 1 & sidotalet =3
Om rollpersonerna befinner sig i ett kvadratiskt rum så kan man slå 1T6 på båda talen för att visa var rollpersonen står...
5-5 blir då längst upp till vänster och 6-6 längst ned till höger... Om det är en korridor så kan man slå 1T4 på ovantalet och 1T20 på sidotalet...
Jag tror detta kan göra det lite smidigare i vissa situationer... Man kan använda sig av kapsyler eller liknande som representerar varje rollperson... Detta system är förmodligen inte så orginellt men men... jag har inte dykt på det innnan...
Om ni behöver ytterliggare förklaring så är det ju bara att fråga.
"1-3" menas nu ovantalet = 1 & sidotalet =3
Om rollpersonerna befinner sig i ett kvadratiskt rum så kan man slå 1T6 på båda talen för att visa var rollpersonen står...
5-5 blir då längst upp till vänster och 6-6 längst ned till höger... Om det är en korridor så kan man slå 1T4 på ovantalet och 1T20 på sidotalet...
Jag tror detta kan göra det lite smidigare i vissa situationer... Man kan använda sig av kapsyler eller liknande som representerar varje rollperson... Detta system är förmodligen inte så orginellt men men... jag har inte dykt på det innnan...
Om ni behöver ytterliggare förklaring så är det ju bara att fråga.