Nekromanti slumpmöteshjälp

Cad

Veteran
Hej

Är ute efter att göra en schysst slumpmötestabell..vet att en typ ingår i spelledarskärmen..som jag inte har än..

Så hjälpen jag vill ha från er är....händelser..får gärna vara små och korta..
ex. Ni möter ett gäng (10st.) comancher som är ute efter era skalper..
eller.. På vägen möter ni Sam Hedgett, en kvacksalvare som vill sälja Sam´s special soda..hjälper mot allt..inte minst skottskador...
eller Ett enormt dammoln närmar sig väldigt snabbt. En skenande hord longhorns kommer mot er i full fart . Slå rida för att undkomma utan skador..
eller På avstånd ser ni en rökpelare stiga mot skyn..när ni kommer fram ser ni att Jacobsens nybyggda timmerstuga står i lågor..tydliga spår av apacher (normalt spåra slag) leder österut..

Tja..om det kommer många bra förslag lovar jag att lägga ut mötestabellen här..
Så kom med förslag på roliga, spännande eller oväntade möten av både vålds och ickevåldskaraktär..

Ha det
/Christer

Bunny

Crazy like a fool
när ni kommer fram ser ni att Jacobsens nybyggda timmerstuga står i lågor
Eh, är det någon speciell anledning till att du just valde namnet Jacobsen? Varför ska just min familjs stuga stå i brand? :gremfrown:
Annars rekomenderar jag alla slags westernklichéer man kan komma på: pumor, runtresande spelare, präst, boskapshjord, uppbåd osv. Du kan säkert komma på fler själv.

Fotnot: Bearnies efternamn är Jacobsen. Vill ni använda Bearnies efternamn i ert inlägg, tala med Bearnies advokat. :gremwink:

Cad

Veteran
hmm..ok då..
Ändrar
timmerstuga till Nielsens timmerstuga..vill bara tillägga att om din familjs stuga brann ner mot slutet av 1800-talet är jag absolut oskyldig... :gremcool:

Till alla här som råkar heta Nielsen vill jag bara klargöra att.. DET VAR INTE JAG SOM ELDADE.. :gremlaugh:

Annars rekomenderar jag alla slags westernklichéer man kan komma på: pumor, runtresande spelare, präst, boskapshjord, uppbåd osv. Du kan säkert komma på fler själv.
Pumor, spelare o uppbåd har jag redan använt..prästen åker in i listan oxå..tackar.