Krille
Super Moderator
Alla dvärgafästen har en Stor Hall som är öppen för ytfolk. Stora pelare! Kommers! Ytfolk som säljer saker! Dvärgar som säljer saker! Exotiska varor! Inte helt legala tjänster! Folk! Fä! Skäggtomtar! Här finns allt! Till exempel:
1: Prima råttspett! Endast fem koppar! Passa på medan de är varma!
2: Al-Hamsis äkta markasandiska sidentyger: En köpman från fjärran Markasand bortom Toora-öknen som säljer äkta sidentyger. Säger han. Tygerna är förmodligen lika äkta som hans hudfärg och brytning.
3: Marlarians ytdjur: Ett stort inhägnat område är fyllt med diverse konstiga djur från ytan, som getter, får, en och annan ko, och stapelvis med kaninburar. Ingen vet hur Marlarian, den skäggige gamle gubben, får tag på dem.
4: Makhrs vätskeklinik: Makhr har en fantastisk maskin som avläser kroppens vätskenivåer. Den senaste medicinska utvecklingen säger att kroppen har fyra vätskor: blod, svart galla, gul galla och slem. Det är viktigt att dessa är i balans. Om de är i obalans måste det korrigeras, genom att antingen fylla på om något saknas eller dräneras om det finns för mycket av något. På så sätt kan man bota många sinnestillstånd och kroppsliga sjukdomar.
5: Revos öleri: Ett litet ölstånd vars stora fördel är att ölen är billig. Ölen är dock ganska tveksam.
6: Pudlaren Miljerovan: En gatuartist vars pudel gör roliga tricks till publikens stora nöje.
7: Khur, Thur och Dhur, växlare: Tre dvärgar som växlar valutor. De har ett gigantiskt kassaskåp med pengarna i. En av de tre sitter alltid i kassaskåpet och tar emot och skickar ut pengar genom en lucka efter beställning.
8: Hammarslaget: Visa din styrka! Det kostar endast ett silver att slå till på Hammarslaget, en apparat som mäter hur hårt man slår genom att skicka upp en motvikt på en skala. Slår man riktigt hårt (ett Vansinnigt slag för Fysik) så träffar motvikten en klocka högst upp, och då vinner man ett pris!
Vad mer finns i Stora Hallen?
1: Prima råttspett! Endast fem koppar! Passa på medan de är varma!
2: Al-Hamsis äkta markasandiska sidentyger: En köpman från fjärran Markasand bortom Toora-öknen som säljer äkta sidentyger. Säger han. Tygerna är förmodligen lika äkta som hans hudfärg och brytning.
3: Marlarians ytdjur: Ett stort inhägnat område är fyllt med diverse konstiga djur från ytan, som getter, får, en och annan ko, och stapelvis med kaninburar. Ingen vet hur Marlarian, den skäggige gamle gubben, får tag på dem.
4: Makhrs vätskeklinik: Makhr har en fantastisk maskin som avläser kroppens vätskenivåer. Den senaste medicinska utvecklingen säger att kroppen har fyra vätskor: blod, svart galla, gul galla och slem. Det är viktigt att dessa är i balans. Om de är i obalans måste det korrigeras, genom att antingen fylla på om något saknas eller dräneras om det finns för mycket av något. På så sätt kan man bota många sinnestillstånd och kroppsliga sjukdomar.
5: Revos öleri: Ett litet ölstånd vars stora fördel är att ölen är billig. Ölen är dock ganska tveksam.
6: Pudlaren Miljerovan: En gatuartist vars pudel gör roliga tricks till publikens stora nöje.
7: Khur, Thur och Dhur, växlare: Tre dvärgar som växlar valutor. De har ett gigantiskt kassaskåp med pengarna i. En av de tre sitter alltid i kassaskåpet och tar emot och skickar ut pengar genom en lucka efter beställning.
8: Hammarslaget: Visa din styrka! Det kostar endast ett silver att slå till på Hammarslaget, en apparat som mäter hur hårt man slår genom att skicka upp en motvikt på en skala. Slår man riktigt hårt (ett Vansinnigt slag för Fysik) så träffar motvikten en klocka högst upp, och då vinner man ett pris!
Vad mer finns i Stora Hallen?