Nekromanti Slut på inspiration...

Troberg

Sinister eater
Jag har pysslat ihop följande tabell till mitt spel för att kvickt få till spännande NPCs när fantasin tryter.

Slå så många gånger som man tycker är rimligt och ta bort olämpliga resultat. Jag skulle dock vilja utöka den med fler tänkbara resultat, men har slut på ideer.

Någon som kan komma på tillräckligt med förslag för att vi ska kunna skrapa ihop till åtminstone 200 resultat?

(Sorry att jag postar den som en bild, jag orkade bara inte redigera om tabellen från word till UBBCode.)

Man Mountainman

Storsvagåret
Öhhh, okej... några förslag:

Rebellious
Crazy
Mytomaniac
Idealistic
Criminal
Feminine
Masculine
Lofty
Chauvinistic
Manipulative
Technical
Single-minded

Foggmock

Myrmidon
testa att göra motsatsord av dem också, ifall inte de redan finns i trobergs tabell.

Rickard

Urverk speldesign
Den riktiga länken kan man annars hitta här där jag nämnde den lite i förbigående.. Roligt att du gillade den.. Jag skulle lätt kunna bygga ut den med 20 karaktärsdrag till men jag får se om jag någonsin tar tag i det.. Antagligen inte, då den redan nu funkar..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som faktiskt skuggläste igenom en ordbok efter karaktärsdragen

Mörker

Warrior
Ingen dum idé alls...
kanske kunde den delas in i flera stycken?
: en med fysionomiska egenskaper
: en med mentala egenskaper
: en med beteenden och attityd
: livsmål? åsikter? raser? m.m.m.m.m.

Troberg

Sinister eater
Ingen dum idé alls...
Tackar!

kanske kunde den delas in i flera stycken?
: en med fysionomiska egenskaper
: en med mentala egenskaper
: en med beteenden och attityd
: livsmål? åsikter? raser? m.m.m.m.m.
Njä, den är tänkt för att ge lite personlighet till NPCs i statistroller. Jag vill fokusera på vad som utmärker dem, inte ge dem en komplett beskrivning. Mot den bakgrunden så är det lite snett att ha en lösning där man alltid får ett drag av varje typ. Jag vill bara slå några slag på tabellen, om alla utmärkande drag rör utseendet så är det väl så.

Raser är inte aktuellt eftersom jag inte bundit det till en värld.