Lightshy
Hero
Du får ha matlagningsskola för rollspelare på GothCon!Ymir;n276258 said:vill ni lära er laga själva är jag jävligt bra på det efter min tid i Kina...
Du får ha matlagningsskola för rollspelare på GothCon!Ymir;n276258 said:vill ni lära er laga själva är jag jävligt bra på det efter min tid i Kina...
I en dry Martini!Henke;n276266 said:Oliver!
Slutade med alkohol fullständigt för ungefär 12 år sedan.Lightshy;n276273 said:I en dry Martini!
Henke;n276275 said:Slutade med alkohol fullständigt för ungefär 12 år sedan.
Skönt att veta att det finns lite fler som valt bort alkoholen i hobbyn. När den diskussionen kommer upp känner jag mig oftast ohyggligt ensam.Lightshy;n276275 said:Jag vet inte om man kan kalla 5-7 öl per år för att ha slutat fullständigt. Men det är den nivån jag hållt mig på i 10 år.
QFT. Inte druckit en droppe sen 2014 och ja, man kan känna sig lite som en udda fågel i detta avlånga land. Rollspel är iaf schysst för att det känns som en social hobby där man inte måste dricka för att va med.Khan;n276394 said:Skönt att veta att det finns lite fler som valt bort alkoholen i hobbyn. När den diskussionen kommer upp känner jag mig oftast ohyggligt ensam.
En av ytterst få jag har märkt där det är okej att säga "Jag vill inte att det finns alkohol med" och folk respekterar det. Min värsta mardröm i frågan vore att alkohol blev tillåtet på svenska konvent. Då skulle jag nog stanna hemma.zonk;n276404 said:QFT. Inte druckit en droppe sen 2014 och ja, man kan känna sig lite som en udda fågel i detta avlånga land. Rollspel är iaf schysst för att det känns som en social hobby där man inte måste dricka för att va med.
One bag of chips to rule them all!
Det händer om vi spelar kväll på helger att några av spelarna tar en öl/whiskey, men det är inget som hittills stört mig något speciellt.Khan;n276394 said:Skönt att veta att det finns lite fler som valt bort alkoholen i hobbyn. När den diskussionen kommer upp känner jag mig oftast ohyggligt ensam.