Nekromanti Sluta jiddra, börja träna

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Häng på oss

Tränar ni utomhus under sommaren? Såg en liten grupp på den lilla gräsplätten utanför Herrgården innan jag åkte hem, hade varit mysigt nu när det är varmt men kanske inte just där.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Löpning och cykling har aldrig tilltalat mig, i alla fall inte som ren motion. Däremot går det bra att cykla på träningscyklar eller springa på löpband. :gremsmile:

Simning har jag iofs inget emot mer än att simhallen ligger i andra änden av Linköping.

Anledningen att jag tror framförallt på styrketräning är att det finns så mycket under ett tak. Tröttnar jag på att cykla på träningscykeln kan jag göra något annat. Men sedan kostar det naturligtvis mer än att utnyttja löpspår och andra gratis motionsformer.

När det gäller mina mål så handlar det väl först och främst om att försöka byta ut min nuvarande mage mot en plattare modell. Inte nödvändigtvis en tvättbräda men något som i alla fall är bättre än ett bildäck. Allt annat är sekundärt även om jag givetvis vill ha en proportionerlig kropp.

Rickard

Urverk speldesign
"När det gäller mina mål så handlar det väl först och främst om att försöka byta ut min nuvarande mage mot en plattare modell. "
Ok, ett steg i en riktning är också att äta rätt.. Nej, nu menar jag inte att du måste börja tänka på vad du äter och bara knapra grönsaker till middag (vilket förvisso är bra, för de innehåller mycket kostfibrer som ger mättnadskänsla och består till 75-95% av vatten - bra kunskap från kokbok).. Det jag menar med "äta rätt" är att äta lagom mycket.. Äter du för mycket för ofta så kan inte din kropp göra sig av med allting.. Äter du däremot bara en gång om dagen så gör inte kroppen av med så mycket näring, för den tror du befinner dig i en svältperiod.. 3 gånger om dagen brukar alla käka, men om du vill hålla uppe blodsockret och vara pigg så bör du äta 5-6 gånger om dagen.. Inte rejäla portioner, utan bara något tilltugg.. 2-3 bananer kan exempelvis duga som en måltid..

/Han som själv missköter sin matvana något enormt

Olle Linge

Snigel
Re: Häng på oss

Ja, vi tränar ute, men inte där. Det brukar vara vid gamla lärarhögskolan. Mitt emot bibloteket och länsstyrelsen. Centralt, men ändå lite undanskymt. Perfekt. Du är välkommen när du vill.

entomophobiac

Low Prep High Play
Alltså, jag är en överdrivet aktiv person. Ibland sover jag bara vartannat dygn för att hinna med så mycket som möjligt. På grund av detta så är träningen mer terapi än något annat, förutom att jag är lite av en adrenalinjunkie, förstås, men det borde jag kanske inte erkänna högt :gremgrin:

Hur som helst så tränar jag styrketräning så ofta jag hinner (brukar bli mellan tre och sex gånger i veckan) och kampsport däremellan. Just nu utan klubb.

Och vad kan jag ge för tips? Jo, träna thaiboxning. Och träna det med endast en enda sparringpolare av den ödmjukare och lugnare sorten. Det var så jag började träna. Bara jag och en enda polare som visade mig saker och ting i den takt jag själv önskade lära mig och helt skippade allt som inte hade med teknikerna och stilen i sig att göra - inga wai kru eller trummor, eller religion eller något annat fjask.

Men det är såklart inte säkert att detta passar dig. Det var så jag kom in i kampsportandet, och det var mer för att en klasskamrat råkade säga vad han sysslade med och jag frågade om jag fick pröva någon gång.

Det finns dock ett väldigt generellt tips. Bestäm dig för att pröva någonting, och sedan fortsätter du med det en tid tills du antingen prövar något nytt eller faktiskt inser att det ger resultat. Träning är inte alltid kul, och det tar längre tid att få resultat ju äldre man blir, så ju längre man väntar desto svårare blir det att komma igång. Så har jag förstått det, i alla fall, utan att låtsas vara någon fysterapeut...

Men, men. Bestäm dig för något och bit sedan ihop om det inte är helt kul eller råkar vara rejält jobbigt till en början. Det mesta handlar om motivation.