Nekromanti Sluta skräpa ner med döda fiender...

Jedi

Veteran
...och bli nekromantiker istället. Nekromantiker återanvänder det bästa av de dräpta fienderna och ser till att de kommer till nytta på lämpligt sätt.

Nekromantiker AB rekomenderar ritualmagi som ett komplement till de nekromantiska ritualerna.
/images/icons/scream.gif

Lambi

Swordsman
Jovars, men annars funktionerar det ju också att käka upp dem, om man nu måste utnyttja dem på något sätt...
...ordet utnyttja för mina tankar osökt till... hmm... nej inget sånt här...

En del kan ju få bättre status av fallna fiender genom symboliska handlingar som t.ex skalpering... vilket leder till ännu ett användningsområde för döda fiender... även om detta senaste sätt förutsätter att man själv slaktat dem.

Johan K

Gammal & dryg
Ok...

Ja, det var ju ett ny vinkel som man kan använda en nekromantiker på....

Widde

Warrior
Döda fiender är inget problem

... om man för som äventyrare plägar göra, det vill säga lootar dom på all deras utrustning. Det som blir kvar är komposterbart, /images/icons/grin.gif så det miljömässiga hotet är försumbart. Dessutom, man brukar ju sätta ut en kärve åt småfåglarna. Kråkor, korpar, rävar och små köttätande knytt ska väl också få lite hjälp över vintern.

-Widde <--- praktisk, och snäll mot djuren

Ganska bisarrt att du föreslår att man ska zombifiera sina fiender. Tänk om du gjorde det i verkliga livet: Jag gillar inte gudrun Schyman, därför dödar jag henne och zombifierar henne. Förutom att det är brottsligt att döda( och därför måste nekromantiker ofta vara brottslingar) så är det egentligen lite bisarrt. En till bisarr grej: Är nekromantiker oftare nekrofiler än andra eller hur ligger det till?

Caen/bara svamlar.......

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Funderar på ditt citat i slutet av inlägget.
Betyder det typ; "människan måste dö" eller är det min fantasi som skenar iväg? (är dålig på latin, för att inte säga värdelös)

Gummimuffin

Veteran
Jag tolkar det mer som "Människans syfte är dött", men jag kan inte heller latin /images/icons/tonguea.gif

Blippe

Warrior
Jag gillade inte gudrun schyman, så jag zombiefierade henne, det var nån gång -87. Sen dess har hon hotat några journalister att de ska dö efter revolutionen som vissa äldre herrar i hennes parti fortfarande gör...

von Schnigel

Veteran
bankeryd en liten håla strax norr om jönköping
Jag är inte särskilt bra på latin jag heller men enligt boken där jag hittade det (stora citatboken eller något i den stilen) så betyder det - alla människor måste dö.
efter lite jämförelser och så tror jag:
Homini- människor
nesasese- måste
est- är
mori- dö
alltså ordagrant: människors måste är dö