Nekromanti Sluta va fanboys!

Lycan

Hero
Re: Sluta va hobbymoderatorer

@sesk Jag tycker inte om att du hävdar att det skulle vara "skitsnack" om man inte håller med dig om din textläsning.
Du är fri till vilka åsikter du vill, men försök att vara medveten om att de är just det - åsikter.

@alla Sluta med nästanpersonangrepp. Nästa gång någon säger något ohyfsat låser jag tråden.

- L

sesk

Veteran

@Lycan om du själv läser igenom trådarna som jag nämnde kan du inte undgå dom motsägelser som finns där, om man inte kan benämna det som skitsnack då är väl jag lite språkligt begränsad.

Vill också påpeka att en motsägelse inte är baserad på åsikt, tycker man en sak i en tråd och motsatsen i en annan då är det inte min åsikt vi pratar om utan det ord jag tidigare refererade till.

Får jag fråga (mest för att bekräfta) , du är väl med i ymirs spelgrupp? är poser också med där?

LordTengel

Swordsman

sesk said:
@lordtengel, Jag gör det enkelt för mig själv genom att låta dig ta dig själv tiden om du verkligen vill ha ett exempel. Lät igenom tråden om mundanas demografi, sen läser du tråden om momolan, sen läser du tråden om vodoo.

Om du efter den läsningen inte förstår vad jag menar så ska jag vara diplomatisk och säga att "vi kanske bara tolkar texterna olika" (men vi båda vet att det är skitsnack)

Samtidigt är det uppenbart att du känner dig stött (du förekommer ju i nämnda trådar) och att på allvar be mig lägga ner flera timmar med att leta upp och dubbelläsa massvis med inlägg bara för att bevisa min sak är orimligt i detta sammanhang.
Say what? Att du inte vill länka är en sak, men din slutsats är fascinerande... Jag räknar till 3 inlägg av mig i Momolan- respektive demografitråden (hittar tyvärr inte Voodootråden nu), vilket tydligen är tillräckligt för att jag ska anses vara partisk i motsats till nådig herrns klarsynta analys av tendenserna på Eonforumet.

Och nej, självklart är du fri att påstå vad du vill utan att lägga fram något som stödjer det.

Lycan

Hero

Om du har ett så starkt case att hela frågan om subjektiva åsikter är moot borde det inte vara svårt för dig att förse mig med lite textreferenser.

Jag har läst trådarna du referarar till och inte reagerat på någon "destruktiv" fanboism. Ett visst mått av fanboism måhända, men det är ofrånkomligt (och inte dåligt) när man hänger på ett forum tillsammans med författarna till ens favoritspel.

Ja, jag spelar rollspel med Ymir ibland. Det gör däremot inte Poseur.

- L

Pendragon

Swashbuckler

Folk på forumet som spelar eller spealt Eon med Ymir i olika konstellationer är jag själv, Lycan, Eleas, Vavva och Bunny. Som du ser är vi uppenbarligen en sammansvärjning av veteraner som inte nödvändigtvis är till för att bara kuva Eon-forumet och få det att dansa efter vår pipa, utan måhända VÄRLDEN!

...och nu, nu har du avslöjat dig som vår Nemesis. Vänta dig ett hästhuvud i sängen.

...fast jag tycker också Ym är en dryg jävel, mest för att han har mer fanboys än mig. Vill du ersätta honom i den oheliga alliansen? PMa mig ditt CV.

Anarchclown

Swashbuckler

*Tittar på var de påstås vara bosatta. Ymir i Malmö, LordTengel i Linköping.* Måste vara jobbigt att pendla för att spela Eon och konspirera.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
För att göra en inflikning utan att vara aktiv på eon forumet som skrivare utan endast som läsare så kan jag säga att ja många ser nog upp till dom tunga namnen så att säga.

Men den här tråden verkar bara handla om att du anser att dina åsikter inte får nog med uppmärksamhet, utan att dom blir kvävda av dom tyngre spelarna.
Samt att många håller med någon som har mer erfarenhet så gör det inte dom till drönare utan att dom håller mer för att det är en bra ståndpunkt.

Ymir

Liten kantbaron
Jag har helt klart märkt att jag får mycket beröm på det här forumet; jag vore blind annars.

Men jag är kanske den mest produktiva skribenten på hela forumet, och därtill den enda av Neogames mer aktiva frilansare som skriver på forumet särskilt frekvent överhuvudtaget, så kanske är det inte så konstigt att jag får mycket uppmärksamhet, jag vet inte.

Får jag för lite kritik? Ja, kanske. Jämfört med hur bra folk jag känner IRL är på att dissa mina texter, är det väldigt sällan någon på forumet gör detsamma, men så publicerar jag ju sällan mina mindre lyckade alster offentligt. Så jag vet inte. De få gånger jag har publicerat något undermåligt, har det snarast märkts på att det varit väldigt -tyst- om det än att jag fått direkt -kritik-; artikeln om Cozala i en Fenix för nåt år sedan är nog ett bra exempel; jag kan inte erinra mig att någon på forumet någonsin nämnt den med ett ord. Folk får gärna ta chansen att faktiskt dissa mig när jag skriver något dåligt, särskilt som de tillfällena är få och far between :gremwhistle:

Men får jag för lite mothugg? Absolut inte. Håller folk mig om ryggen omotiverat? Well, trådarna du tar upp (Momolan, Voodoo, Demografi) är alla exempel på -intellektuella- dispyter om irl-ämnen snarare än Mundana, och as such tycker jag bara det framstår som rimligt att många hållit med mig, eftersom jag är väl påläst och haft goda poänger. Men höll någon verkligen med mig i voodoo-tråden, för det har jag inget minne av? Mitt minne av den är snarare att jag hade den klart avvikande åsikten.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in

Då själva tråden har en premiss som är nog för att alla med motargument ska kunna avfärdas som "fanboys", då dess diskussion kvickt förföll i tjuvnyp från båda hållen och konspiratoriska anklagelser, och då den verkligen inte verkar ha någon potential för att förbättra stämningen och sämjan på forumet låser jag tråden.