Nekromanti Smärta

S.M.E.T

Veteran
Angående smärtreglerna i n2.
När en rollperson ska läka en skada så läker smärtan oftast orealistiskt snabbt.
Låt oss ta en bruten arm tex. Senast när en av mina rollpersoner bröt armen läkte smärtan i princip innan själva skada dvs trauman börjat läka överhuvudtaget.
Något som känns en aning orealistiskt.

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Vet inte om följande regel existerar i NeoTech eller inte... men here it is i alla fall, direkt tagen ur Eon om inte annat:

Smärtan kan aldrig läkas om den är lägre än trauman, men man kan fortfarande ha lägre smärta. Så om du har 17 i trauma och 19 i smärta så kan smärtan bara läka ned till 17, sedan måste man vänta på att traumakrysset läker bort innan man kan ta bort nästa smärtakryss.

Exempel:

Torgulf får 20 trauma och 10 smärta. Torgulf måste vänta tills trauman når ner till 10 innan han kan börja sänka smärta, men tills dess så sjunker inte smärta alls.[/b]

kalas

Veteran
Vet inte om följande regel existerar i NeoTech eller inte... men here it is i alla fall, direkt tagen ur Eon om inte annat:

Smärtan kan aldrig läkas om den är lägre än trauman, men man kan fortfarande ha lägre smärta. Så om du har 17 i trauma och 19 i smärta så kan smärtan bara läka ned till 17, sedan måste man vänta på att traumakrysset läker bort innan man kan ta bort nästa smärtakryss.

Exempel:

Torgulf får 20 trauma och 10 smärta. Torgulf måste vänta tills trauman når ner till 10 innan han kan börja sänka smärta, men tills dess så sjunker inte smärta alls.

Finner det du säger mycket korrekt. Samma gäller för både Neotech som i Eon. Om det av någon anledning inte står med (har inte kollat så noga, men har för mig att jag har sett det) så kör med den regeln.
Dock måste jag erkänna att det verkar en aning skumt. Oavsett om skadan är ganska stor, så tar det inte speciellt lång tid. Förutsättningen för detta är självklart läkarvård av någon typ, annars kan det ta "ett bra tag". :gremgrin:

// John "Darki" Mattsson (mannen som tycker att vissa spel kan verka ha skumma regler, fast de i själva verket inte har det. I alla fall inte om man ändrar lite)

S.M.E.T

Veteran
ok..
tack så mkt.
måste ha slarvat lite när jag läste reglerna.
foolish!

swazze

Swordsman
Kroppen läker skada på vävnad ganska fort. Alltså läker vävnaden runt t ex ett benbrott ganska fort (trauma skjunker) men benet har fortfarande en mystisk position. Bara för att trauman är så gott som borta betyder inte det att t ex armen fungerar korrekt. För att lösa detta krävs läkarvård (placera benen i armen rätt).

GrottrolletNaug

Swashbuckler

Jodå, den regeln finns med.

/Naug