Nja,,, det håller jag nog inte med om.
Visserligen blir man tvungen att använda två tärningskombinationer, men att det skulle sakta ner striden nämvärt har jag inte märk, man använder ju trots allt en hel del tärningar under en strid.
1T20 för att se om man träffar och ytterligare 1T20 fär att se om motståndaren parerar/blockerar, 1T8 alt. 1T10 för att se vart på motståndaren man träffar och till sist ngn form av tärningskombination för att se skadan.
(Dock förutsätter exemplet att motståndaren får blockera.)
Det krävs fyra slag för en strid + ev ytterligare ett slag för smärtpoäng och ngn sekund eller två att uppdatera rollformuläret.
Jag tycker att om man känner att det xtra slaget drar ner hastigheten på striden så ska man självklart inte använda det, men själv tycker jag att det gör striden lite mer spännande med SP eftersom man aldrig kan skydda sig helt mot dem, vilket gör att en rp kanske väljer ett lättare pansar så han inte blir överbeslastad istället för att packa på sig tre lager rustning och sen springa runt som (tror han) en förhistorisk pansarvagn.