Quadrante
Grisbonde
Det är ur denna tradition vi har pratet om lönnmord, mord i lönn.
I RuneQuest är din lösen/mansbot (samma sak!) något som står på rollformuläret, och beror på yrke och social rang.Dräper någon Nemedisk man eller koth, en man från
konungariket, men ej Aquilonisk, böte därför åtta örtugar
och tretton marker men ingen ättebot. Nio marker äger
konungen av mandråp och likaså alla män.
Mina spelare blir gärna upprörda över att självförsvar över huvud taget inte är en ursäkt heller.Det är ur denna tradition vi har pratet om lönnmord, mord i lönn.
Eller kanske någon typ av Vargarnas pakt?Alltså. Det är ju uppenbart EN enda varulv vandrar runt i frankrike för att inte väcka uppmärksamhet och som tar deras blod för att offra varje fullmåne så att han kan behålla sin mänsklighet.
Löst baserad på en mer eller mindre verklig serie händelser.Eller kanske någon typ av Vargarnas pakt?
Bra tanke, men enligt diagrammet saknar de datorer, inte vargar. Så risken kvarstår.Dags att flytta till Korsika.
No data?Dags att flytta till Korsika.
Jag menar, sett till antal som dör, så är väl kor bland de farligaste djuren för människor...Onkel Google hävdar att inga vargar finns på Korsika. Däremot stor risk för att bli attackerad av kor...
De är ett försvinnande litet antal. Älg/Rådjur (dvs, oftast i en bilolycka) dödar fler per år med runt 100-150 dödsfall per år.Jag menar, sett till antal som dör, så är väl kor bland de farligaste djuren för människor...
Då kom jag ihåg statistiken fel. (Hade för mig att kor var vanligare, helt enkelt för att många jobbar med kor, och arbetsolyckor då ofta inkluderar kor)De är ett försvinnande litet antal. Älg/Rådjur (dvs, oftast i en bilolycka) dödar fler per år med runt 100-150 dödsfall per år.
Annars så är det myggor, andra människor, ormar, hundar, färskvattenssniglar, rovskinnsbaggar, tsetse flugor, skorpioner, rundmaskar, plattmaskar, krokodiler, elefanter och flodhästar...i den ordningen. Även om de flesta på listan är p.g.a. de är vektorer för sjukdomar (malaria, snäckfeber, sömnsjuka, chagas).