Nekromanti Små permanenta paradoxer

Lindenius

Swashbuckler
Ja, ni vet sådana där små saker som man drar på sig när man trollar för mycket vulgära trollformler och det dyker upp snå permanenta paradoxandar och ställer till förtret för en. Jag har upptäckt några.

Gammal klassiker som jag dragits med några år.
1. Oavsett vilken kassakö jag ställer mig i så kommer den oundvikligen gå långsammare än de andra.

En ny paradox som jag dragits med de senaste fem åren, men som jag inte upptäckt sambanden kring förrän nu.

2. Så snart jag ska se på en film som riktar sig till 11-åringar så hamnar jag framför någon 7-åring och dennes mamma som alltid måste översätta filmen. Högt.

//erik. fick sista halvtimmen på Harry Potter sabbad. :gremmad:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Om jag ser ett avsnitt ...

... av Star Trek Next Generation så är det påfallande ofta (än så länge fem gånger) som avsnittet är det där Q och Borgerna dyker upp för första gången. Och jag ser kanske ett Star Trek Next Generation-avsnitt om året, typ.

/M

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Om jag sätter på teven och det visas en Rockyfilm är det alltid Rocky 4, och jag slår alltid på ett tag innan den där slutmatchen mellan Rocky och vad nu Doffes roll heter. Jag vet inte om det beror på att Rocky 4 är den enda i serien som någon kanal i Sverige har visningsrättigheter för eller ifall jag har dragit på mig för mycket paradox.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Det är ganska vanligt att man på tv får se filmen Mad Max 2, och dagen eller veckan efter brukar man sedan kunna se Mad Max Beyond Thunderdome, men aldrig någonsin visas filmen Mad Max. Finns den över huvud taget, eller hittade man på den för att få pengar att spela in tvåan?

/tobias

Lycan

Hero
Laddar man hem ett ziparkiv eller app som strular och anstränger sig en massa för att fixa det kommer alltid vara något annat arkiv/app än vad man trodde det var när man drog hem det.

- L

Man Mountainman

Storsvagåret
aldrig någonsin visas filmen Mad Max. Finns den över huvud taget, eller hittade man på den för att få pengar att spela in tvåan?

Jag tror aldrig den kom på svenska, eller nåt, men jag äger den som en piratad DVD jag köpte på en gatumarknad i Malaysia. Den är rätt nedtonad i jämförelse med de senare filmerna; mer polisrulle och mindre postapokalyps.

Krille

Super Moderator
Jag kommer alltid att vara mer solbränd till vänster än till höger. Det beror på att när jag går till jobbet så vräker soljäveln på från vänster, och när jag går hem så har han flyttat på sig så att han fortfarande är till vänster även när jag går åt andra hållet.

Min garderob är alltid full. Just nu är den full av serier, servrar och Andra Imperiet.

Det enda tillfället som jag hinner göra något är vardagskvällar då jag egentligen inte har tid. Helger är jag för upptagen med att inte göra någonting för att hinna göra något.

Saxifrage

Hero
Mad Max

Jag har sett Mad Max på VHS, svensktextad, någon gång under sent 80-tal. Vete katten var den kom ifrån dock.

Det är som sagt konstigt att den aldrig visas. Måste vara något med rättigheterna som skiljer mellan 1:an och 2/3:an.

Krille

Super Moderator
Re: Mad Max

Mad Max tillhörde de där filmerna som under videovåldshysterin under sent sjuttiotal/tidigt åttiotal blev stenhårt ärkeförbjuden, tillsammans med till exempel Shogun Assassin. Det kan förmodligen också vara en bidragande orsak.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Re: Mad Max

Mad Max tillhörde de där filmerna som under videovåldshysterin under sent sjuttiotal/tidigt åttiotal blev stenhårt ärkeförbjuden, tillsammans med till exempel Shogun Assassin. Det kan förmodligen också vara en bidragande orsak.
Borde vi inte ha kommit över det vid det här laget? Och borde inte någon tv-kanal inse marknadsföringspotentialen i att visa en film som varit förbjuden?

/tobias

Grendel

Warrior
Jag träffar bara på biljettkontrollanter på spårvagnen just den månaden jag är för pank för att köpa spårvagnskort. - Så också denna månad.

När jag väl blir uppbokad ett datum för att jag blivit bjuden till något eller ska resa bort (vilket inte händer så ofta), kan jag vara säker på att alla andra helt plötsligt bjuder in mig samma datum för fester eller andra saker.

När jag väl har bokat tvättid för en vardagseftermiddag kan jag vara säker på att jag får jobba övertid till klockan 17:30.

Under en period på mitt jobb på Citymail uppstod det den ena punkteringen efter den andra. Det var under den tid jag var cykelansvarig på jobbet. Innan dess eller efter var det aldrig några punkteringar. Nu när jag blivit cykelansvarig igen har vi fått nya cyklar med kevlardäck. *jippii*

Nightowl

Champion
Mina personliga

Jag har två lägen av stress. I det ena stadiet är jag världens subba som inte klarar någonting och förstör för mig själv och andra och skapar ovänner för livet. Det förorsakas alltid av småsaker.

I det andra stadiet blir jag istället hypereffektiv, onaturligt lugn och totalt jedi. Det förorsakas av sådant som att jag eller någon annan håller på att dö eller att grejer kommer att totalhaverera på jobbet eller att jag kommer att missa planet till Kuala Lumpur.

Varje gång jag försöker se på den tecknade versionen av Sailor Moon visas episoden "Farlig tennis". Däremot har jag lyckats se hela live-versionen.

Erik

PAX

Jordisk Äventyrare
Reklam mm

Reklam som visas samtidigt på TV4 och Kanal 5. Man zappar från ena kanalen och hamnar precis i samma reklam och samma replik på andra kanalen... Läskigt.

Man vaknar strax innan klockan skall ringa. Varför?

Åker jag hem från Jönköping så börjar alltid varningslampan om slut på bensin lysa strax efter jag kört ut på väg 31.

Fixar jag biljetter till en schysst konsert 6 månader framöver så kan man ge sig fasen på att det blir utlandstjänst just då...

Ulfgeir

Swashbuckler
Om jag är ute i god tid så händer aldrig något konstigt. När jag är sen (vilket är ganska ofta, ty jag är tidsoptimist) så kan man ge sig fasiken på att det händer massa problem.

/Ulfgeir

Lindenius

Swashbuckler
Vit volvo

Kom på en till paradox.

3. Jag måste vara uppmärksam på vita Volvo-bilar i trafiken. Jag har varit nära att bli påkörd tre gånger och samtliga fall har det varit en vit Volvo som kommit otäckt nära.

//erik. kör Peugot 406 combi sport -01

Feuflux

omjonasson.se
Tv-serier

Om jag är vansinnigt uttråkad men upptäcker att det går en kul tv-serie på tv så har jag alltid sett det avsnittet redan. Om jag däremot bara zappar runt lite när jag är på vanligt humor så träffar jag på osedda avsnitt huller om buller. Simpsons är en serie som tar det här fenomenet till sin spets.

Nightowl

Champion
VV

Jag måste vara uppmärksam på vita Volvo-bilar i trafiken. Jag har varit nära att bli påkörd tre gånger och samtliga fall har det varit en vit Volvo som kommit otäckt nära.
Illuminatis försök att mörda dej har uppenbarligen ett utgiftstak.

Erik

Eksem

Champion
Varje gång jag ser Fawlty Towers är det ett nytt avsnitt som jag aldrig har sett förut, trots att jag sett programmet minst 80 gånger och det bara finns 12 avsnitt.