Nekromanti Smågummsspel.nu

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Ohoy! Finns det något liknande forum som wrnu för smågummsspel, typ warhammer osv, Men fokuset bör inte ligga just på warhammer utan gärna samma bredd som vi har här. Jag är ju främst ute efter ett svenskt forum men finns inte det så tar jag gärna emot tips på norska, eritreanska och usaiska liknande forum.

Eksem

Champion
Jag tyvärr inte sett några trevliga forum som det här, men Bell of Lost Souls har rätt mycket nyheter, även om det såklart är väldigt 40K-centrerat och med mycket fokus i övrigt på levande spel i fantasy och sci-fi-genrerna. De har ett forum också och väldigt aktiva kommentarsfält, men negativteten som flödar över där får WRNUs värsta genustrådar att framstå som kramkalas. Usch för gnälliga nördar. Men var var jag? Ja, mycket nyheter iaf.

Ymir

Liten kantbaron
Jag hänger i mina återkommande perioder av Warhammer-spelande på fgurspelsforumet Warseer. Jag tycker det är ganska bra; dels är det väldigt stort och creddigt, dels är debattonen där övervägande trevlig och mysig, inte så konfrontativ och miffo som på många andra utrikiska nördforum. Jag rekommenderar Warseer för alla som trivs på wrnu.

Brynolf

Dum fan
Jo, Warseer är ok men rätt GW-inriktat. Visst finns det värre, men det kallas ju inte för "whineseer" för inte.
Ymir said:
Jag sade inte att det inte var gnälligt, bara att det inte var särskilt konfrontativt ^_^