!Paxen said:Ge genus och politik ett eget forum så att man kan sätta det på ignore?
Alternativt bara ha en "blacklist" med diskussioner man inte får ha om det inte har direkt rollspelsanknytning?
!Paxen said:Ge genus och politik ett eget forum så att man kan sätta det på ignore?
!Paxen said:Jarl said:Varför inte bara stänga ner OT-forumet då? Det är ju högst sällan det leder till något vettigt. Ämnena perifera till rollspel (film, musik, spel) kan man ju prata om i Kultur-forumet.
Ge genus och politik ett eget forum så att man kan sätta det på ignore?
Utan OT-forumet så finns det ingenstans att ställa historiefrågor och snacka om hur högt varvtal man kan gå utan skärvätska och utan att förstöra verktyget!
!Paxen said:Utan OT-forumet så finns det ingenstans att ställa historiefrågor och snacka om hur högt varvtal man kan gå utan skärvätska och utan att förstöra verktyget!
Troberg said:!Paxen said:Utan OT-forumet så finns det ingenstans att ställa historiefrågor och snacka om hur högt varvtal man kan gå utan skärvätska och utan att förstöra verktyget!
OT-forumet är dessutom viktigare än de andra för att skapa en gemenskap och en sammanhållning. De andra är viktigare för hobbyn, men för att bli kompisar så är OT-forumet bättre.
Troberg said:De andra är viktigare för hobbyn, men för att bli kompisar så är OT-forumet bättre.
Magnus Seter said:Troberg said:De andra är viktigare för hobbyn, men för att bli kompisar så är OT-forumet bättre.
Med "kompisar" menar du förstås "fiender"?
/M
Magnus Seter said:Troberg said:De andra är viktigare för hobbyn, men för att bli kompisar så är OT-forumet bättre.
Med "kompisar" menar du förstås "fiender"?
krank said:!Paxen said:Ge genus och politik ett eget forum så att man kan sätta det på ignore?
Alternativt bara ha en "blacklist" med diskussioner man inte får ha om det inte har direkt rollspelsanknytning?
Hans E Magnusson said:själv på erebaltors.se chat och skriver förvirrat nu.... fatta allvaret
Björn den gode said:Själv sitter jag och försöker lista ut hur man hittar erebaltor.ses chat, fatta allvaret! (jag gissar på att man måste registrera sig, riktigt så långt orkar jag nog inte gå).
Problemet är bara delvis politik och genus. Grundproblemet är att det finns ett antal personer på forumet som inte kan prata om det i ett rimligt tonläge.Nässe said:!Paxen said:Ge genus och politik ett eget forum så att man kan sätta det på ignore?
Det här skulle funka jättebra för mig.
Dante said:Eller genom att grilla folk som ett gigantiskt brinnande heliumklot ...
![]()
Dante said:Eller genom att grilla folk som ett gigantiskt brinnande heliumklot ...
![]()