Alternativt bara ha en "blacklist" med diskussioner man inte får ha om det inte har direkt rollspelsanknytning?!Paxen said:Ge genus och politik ett eget forum så att man kan sätta det på ignore?
Alternativt bara ha en "blacklist" med diskussioner man inte får ha om det inte har direkt rollspelsanknytning?!Paxen said:Ge genus och politik ett eget forum så att man kan sätta det på ignore?
Här är mitt förslag: skapa ett "Hjälp"-forum istället. Där kan man få hjälpa med vad som helst som forumiter kan bistå med.!Paxen said:Ge genus och politik ett eget forum så att man kan sätta det på ignore?Jarl said:Varför inte bara stänga ner OT-forumet då? Det är ju högst sällan det leder till något vettigt. Ämnena perifera till rollspel (film, musik, spel) kan man ju prata om i Kultur-forumet.
Utan OT-forumet så finns det ingenstans att ställa historiefrågor och snacka om hur högt varvtal man kan gå utan skärvätska och utan att förstöra verktyget!
OT-forumet är dessutom viktigare än de andra för att skapa en gemenskap och en sammanhållning. De andra är viktigare för hobbyn, men för att bli kompisar så är OT-forumet bättre.!Paxen said:Utan OT-forumet så finns det ingenstans att ställa historiefrågor och snacka om hur högt varvtal man kan gå utan skärvätska och utan att förstöra verktyget!
Det kanske är så, men jag vet inte om det här är precis rätt dag att säga att det är kompisar folk blir i OT-forumet... =)Troberg said:OT-forumet är dessutom viktigare än de andra för att skapa en gemenskap och en sammanhållning. De andra är viktigare för hobbyn, men för att bli kompisar så är OT-forumet bättre.!Paxen said:Utan OT-forumet så finns det ingenstans att ställa historiefrågor och snacka om hur högt varvtal man kan gå utan skärvätska och utan att förstöra verktyget!
Med "kompisar" menar du förstås "fiender"?Troberg said:De andra är viktigare för hobbyn, men för att bli kompisar så är OT-forumet bättre.
Utan OT-snack/vrållådan hade jag knappast räknat 20-talet personer jag träffat här till mina vänner.Magnus Seter said:Med "kompisar" menar du förstås "fiender"?Troberg said:De andra är viktigare för hobbyn, men för att bli kompisar så är OT-forumet bättre.
/M
Nej, fiender träffar man inte så. Fiender träffar man med en sån här:Magnus Seter said:Med "kompisar" menar du förstås "fiender"?Troberg said:De andra är viktigare för hobbyn, men för att bli kompisar så är OT-forumet bättre.
Är det skillnad på det och att stänga OT-forumet? (seriös fråga)krank said:Alternativt bara ha en "blacklist" med diskussioner man inte får ha om det inte har direkt rollspelsanknytning?!Paxen said:Ge genus och politik ett eget forum så att man kan sätta det på ignore?
Det här skulle funka jättebra för mig.!Paxen said:Ge genus och politik ett eget forum så att man kan sätta det på ignore?
Själv sitter jag och försöker lista ut hur man hittar erebaltor.ses chat, fatta allvaret! (jag gissar på att man måste registrera sig, riktigt så långt orkar jag nog inte gå).Hans E Magnusson said:själv på erebaltors.se chat och skriver förvirrat nu.... fatta allvaret
halv osynlig gömd mini-icon på kartan (on the banner).Björn den gode said:Själv sitter jag och försöker lista ut hur man hittar erebaltor.ses chat, fatta allvaret! (jag gissar på att man måste registrera sig, riktigt så långt orkar jag nog inte gå).
Problemet är bara delvis politik och genus. Grundproblemet är att det finns ett antal personer på forumet som inte kan prata om det i ett rimligt tonläge.Nässe said:Det här skulle funka jättebra för mig.!Paxen said:Ge genus och politik ett eget forum så att man kan sätta det på ignore?
Tänk att allt man säger ska dras till ytterligheter på det här forumet! *himlar med ögonen*Dante said:Eller genom att grilla folk som ett gigantiskt brinnande heliumklot ...
Solen, ett väteklot vars värme produceras genom fusion, känner sig inte träffad.Dante said:Eller genom att grilla folk som ett gigantiskt brinnande heliumklot ...