Nekromanti Smaksaker som smakar mer än vedervärdigt !

Johan K

Gammal & dryg
Efter det här inlägget så kom jag att fundera lite om det där med smaker som inte skall kombineras...
Vad har du blivit drabbad för hemska smakupplevelser ??
Mina 2 cent till dtta är att man icke skall bortsa tänderna& genact dricka apelsinjce efteråt, eller i omvänd ordning. det smakar mer än pyton
Sedan så "tippsade" Krille om i inlägget därovan om det basilika & kaffe. Nyfiken somm na är, så kunde jag inte låta bli det & testa det. Jag bara seäger en sak: Gör inte samma dummhet som jag där !!! Det slutar illa !

/ Johan K, som är sådär lagom slöer just nu

Saxifrage

Hero
Saft och ostbågar

Lite förvånande, så är det faktiskt rätt mycket som smakar satan i kombination med ostbågar. Söt saft smakar helvete i kombo med ostbågar. Enligt uppgift från en tjejkompis funkar alkoläsk och ostbågar lika illa. Smörgås med brie kan också ställa till det i kombination med fel dricka.

Vid närmare eftertanke så är det nog bara rött vin som lirar med ost.

Lindenius

Swashbuckler
Re: Kaviarmacka med apelsinjuice [NT]

Kaviar är ju för övrigt typ helt omöjligt med det mesta. Gott, men omöjligt.

//erik. hostpastej

Pom

Swashbuckler
Re: Kaviarmacka med apelsinjuice [NT]

Kaviar är ju för övrigt typ helt omöjligt med det mesta. Gott, men omöjligt.
Sant. Mjölk är det enda som funkar för mig.

Foggmock

Myrmidon
Jag upptäckte att clementin smakar skitskumt om man ätit biff stroganoff alldeles innan...

Rickard

Urverk speldesign
Re: Kaviarmacka med apelsinjuice

"Kaviar är ju för övrigt typ helt omöjligt med det mesta. Gott, men omöjligt."
Funkar skitbra med ost. Macka + kaviar + ost är en kombo när jag inte orkar bre mackorna.

/Han som inte rekommenderar att grogga på blåbärsdryck, då det förstärker spritsmaken

Dewil

Skrivbordsgeneral
Salt, socker och Hannas hämnd

Först och främst vill jag säga att jag har provat salt i kaffet och det smakade precis som man kan vänta sig, dvs. som kaffe med salt. Ganska äckligt. Inga oväntade smaksynteser skedde i min kaffekopp. Basilika och kaffe finns nu på min att-göra-lista. (Basilika är f.ö. en krydda som gärna tar över maten fullständigt.)

Mina tips på äckligheter:
* Salt och socker tillsammans är en äcklighet som, förmodar jag, mången åttaåring har provat i mammas kök. Vidrigt.
* Hannas hämnd är en mer raffinerad äcklighet som fungerar som vaccin mot punschdrickande. Den är i all sin enkelhet en drink bestående av 1 del punsch, 1 del gin, 1 del pressad citron, fyll upp med Russian. Vidrigt.

Sedan kommer jag faktiskt inte på några fler vidrigheter man kan göra med livsmedel som fortfarande är ätbara. Visst finns det äckliga saker som inte är livsmedel och visst finns det äckliga saker som en gång var livsmedel (doften av ruttna morötter går direkt på kräkreflexen utan att först passera doftcentrum) men de hör liksom inte längre hit.

Dewil

Troberg

Sinister eater
Gurka i hamburgare. Den inte bara dominerar hela smaken, den är dessutom äcklig.

Jag såg en dokumentär om något slags sjöko som kunde äta sjögräs från en sandbotten och hade en konstruktion på munnen så att den bara silade ut sanden och knappt fick i sig någon sand alls. Jag tror att om några tusen år så kommer människan att ha en mun som gör att man kan äta en Big Mac och bara sila ut gurkbitarna.

Troberg

Sinister eater
Nope, de är precis lika otäcka [ANT]

Fast den ena funkar nog bättre som sexleksak...

AEGIS PRIME

Swordsman
Malmkvist förklarade en gång att han gillade vaniljglass och rostad lök. Det måste vara det mest skumma smakkombination jag har hört talas om...

(Eftersom du själv inte kan svara Fidel så skriver jag det här inlägget till dig :gremgrin: )

Organ

Out of time, out of mind
Malmkvist förklarade en gång att han gillade vaniljglass och rostad lök. Det måste vara det mest skumma smakkombination jag har hört talas om...
Det kan jag mycket väl tänka mig fungerar alldeles utmärkt, då vaniljglass även funkar störtbra med pommes frites. Pröva själv vid nästa MacDonaldsbesök.

/Anders

Rosen

Myrmidon
smaker som inte skall kombineras...
Vad har du blivit drabbad för hemska smakupplevelser ??

Öl och Fisherman's Friend. Schyssta var för sig, men tillsammans uppnår de monumental vedervärdighet.

--
Åke

Troberg

Sinister eater
Öl och Fisherman's Friend.
Fast Fisherman's Friend-te funkar rätt fint. Recept:

1. Kokande vatten.
2. Lägg i en drös Fisherman's Friend.
3. Rör om tills de är lösta (går fortare om man smular dem först).
4. Servera.

MrG

Swashbuckler
Av misstag har jag en gång tagit ett glas gott rött vin, sedan botaniserat bland smörebrön och råkat ut för en sillmacka som var god, men sill och rödvin skar sig brutalt smakmässigt, fick prompt hämta öl och nubbe istället och spara på rödvinet till efter maten.

Misstänker att de flesta råkat ut för morgonens smakmiss nummer ett, man borstar tänderna och dricker sedan lite apelsinjuice utan att tänka sig för och återinser att tandkräm och apelsinjuice inte skall kombineras.

ripperdoc

Myrmidon
Öl+brustablett, öl+C-vitamintabletter och öl+alvedon är alla påfund av djävulen för att skapa nykterister. Ja, man önskar man var nykterist efter att man prövat ovanstående kombinationer.