Har ju liksom inläggsförfattaren inget annat än anekdotiska bevis, men vill påstå att verkligheten som jag och de flesta jag känner lever i är väl beskriven i inlägget. Tyvärr, mycket tyvärr. Jag har aldrig fått så mycket uppskattning från det motsatta könet som under de perioder av mitt liv då jag anammade ren rovdjurssexualitet*.Thermight said:
Men herregud vilken sjukt deprimerande och tragisk läsning såhär precis innan läggdags!Thermight said:
Medhåll.xyas said:Eftersom min erfarenhet säger mig att det är ganska menlöst att diskutera med personer som lever i den här typen av verklighet så kontrar jag, lite orelaterat till ämnet, med denna och går å lägger mig.
Inte jag, det är därför kvinnor finner mig oemotståndlig.krank said://Krank, alla tror själva att de är nice guys
Min poäng: Rätt jäkla många av de som själva tänker på sig som "nice guys" är i själva verket ganska obehagliga typer.Vitulv said:Inte jag, det är därför kvinnor finner mig oemotståndlig.krank said://Krank, alla tror själva att de är nice guys
Jag också. Hade ett helvete att förklara det för min morsa i tonåren dock, när hon ville slänga ut min kristetplatta.Vitulv said:Låten har jag för övrigt alltid uppfattat som en produkt av ironisk humor (den är även en av mina favoriter).
Säkerligen, men jag tror också att många (tjejer i det här fallet) misstar svinigt beteende för självförtroende. Eller snarare; uppfattar att det sviniga beteendet är en produkt av gott självförtroende. Detta leder till att killar tror att svineri räcker för att få kvinnor, och deras tes styrks av det jag skrev i meningen innan denna.krank said:Min poäng: Rätt jäkla många av de som själva tänker på sig som "nice guys" är i själva verket ganska obehagliga typer.Vitulv said:Inte jag, det är därför kvinnor finner mig oemotståndlig.krank said://Krank, alla tror själva att de är nice guys
Det finns en poäng i Ubereils länk, tror jag. Självförtroende och att gilla sig själv snarare än primärt att vara ett as, så att säga.
Fast... det var väl inte det ordet i sig som ansågs stötande, utan kontexten. Som jag förstod det. För säkerhets skull, för att undvika att behöva kassera ett helt ord, kanske du borde ta och slänga iväg ett PM till relevant moderator och be om förtydligande?Vitulv said:Edit: insåg att "brudar" anses som stötande på forumet, och bytte ut ordet mot "kvinnor". Ber om ursäkt för stötande språkbruk och ska försöka undvika det i fortsättningen.
Absolut.Vitulv said:Säkerligen, men jag tror också att många (tjejer i det här fallet) misstar svinigt beteende för självförtroende. Eller snarare; uppfattar att det sviniga beteendet är en produkt av gott självförtroende. Detta leder till att killar tror att svineri räcker för att få kvinnor
Precis så.krank said:Fast … det var väl inte det ordet i sig som ansågs stötande, utan kontexten. Som jag förstod det.
Jag vill dock minnas att jag i vrållådan fick förklarat för mig att just ordet "brudar" var en nedsättande term, i stil med "nigger".Dante said:Precis så.krank said:Fast … det var väl inte det ordet i sig som ansågs stötande, utan kontexten. Som jag förstod det.
Den här diskussionen hör inte hemma här. Sluta älta tillsägelser i trådar där de inte hör hemma, tack:Jag vill dock minnas att jag i vrållådan fick förklarat för mig att just ordet "brudar" var en nedsättande term, i stil med "nigger".
Regel 9: Respektera våra beslut. Moderatorerna har rätt att dela ut tillsägelser, och tillfälligt eller permanent stänga av användare som bedöms agera i strid med dessa reglers mening; till och med användare som följer deras bokstav. Alla moderatorbeslut kan överklagas till redaktionen. En överklagan ska skickas som privat meddelande till en av redaktörerna eller som epost till redaktion@rollspel.nu. Svara inte på moderationen i tråden där den postades.
Läste det här inlägget imorse och tyckte att bloggposten var grymt bra. Så jävla rätt.Übereil said:Läste en intressant blog på ämnet för nåt år sen...
Ämnet har även diskuterats på andra forum där de lokala kvinnofolket hyfsat unisont hävdat att hemligheten är att visa självförtroende.
Übereil
Har egentligen inget intresse i den hær tråden men det hær kan jag inte låta bli att ge lite positiv uppmærksamhet. Såklart handlar det om det. Den som ger sig fan på att aktiva førsøka få ligga får såklart ligga mer. Och øvning ger færdighet precis som med alla andra saker i livet.Nässe said:Man hör ju den där typen av diskussion och inlägg hela tiden kring aggressiva elaka killar som får ligga mycket. Funderade lite kring om det kan kopplas lika mycket till att aktivt försöka få ligga eller inte aktivt försöka. Snarare än metod (vara elak/ spela Spelet/ etc.).
De flesta killar och tjejer har ingen aktiv strategi att försöka ligga emd så många som möjligt- snarare går man ut och dansaar/ dricker och bland träffar man någon.
kanske är det snarare fokuset och att vara aktiv och försöka som är viktigare än att välja en metod som handlar om att vara på ett visst sätt. Skulle vara spännande om en kille eller tjej försökte få så många ligg som möjligt med en helt motsatt metod.)
Det märks.Jag är full nu.
Och när det inte går som vi vill, inte fan pratar vi om det eller söker hjälp (sånt är för kvinnfolk). Nej vi går direkt ut till ladan och hänger oss! För så agerar en riktig karl!RipperDoc said:Åh, en ny Caligula, vad kul! Forumet behöver lite action precis som svenskar behöver lite skandaler som krydda på Eurovision och hockey
Låt oss starta en ny tråd där män finner sig själva med hjälp av alkohol och självhjälps-böcker om hur man får mer sex!