Nekromanti Snösaga, något att ha?

Alandir

Veteran
Är snösaga något som är värt att köpa.

Är mycket intresserad av detta äventyr, men det jag är mest intresserad av är bakgrunds materialet i boken, som handlar om världen (Trudvang) är detta material bra eller är det inte värt att köpa boken för?

En annan fråga skulle inte DoD6 Expert regler för spelare komma nu i höst... var blir det av??

Snösaga verkar mycket bra. Har bara hunnit läsa ett fåtal sidor i det eftersom jag köpte Jorges samtidigt och prioriterar det i läsväg, men av vissa har det fått betyget som bästa DoD-kampanj någonsin efter Svavelvinter-kampanjen.

Expert är på väg till tryckeriet denna eller nästa vecka om jag minns rätt. Minns jag fel var det först veckan efter det, men det är på kommande iallafall. Det minns jag.

/Black Dwarf, har en dvärgs minne.

Alandir

Veteran
Ok, då är det kanske värt att köpa då, kan ärligt säga att jag aldrig spelat svavelvinter.. , har spelat mycket få köpta äventyr.

Tack för dit svar om Dod6 expert, väntar med spänning på detta eftersom grundreglerna innehåller får många fel och missar enligt mig, men trorts detta tycker jag att det är ett underbart rollspel, har två grundregel böcker :gremsmile: Den enda utgivna bok jag inte har är som sakt Snösaga.

G

Guest

Guest
Jo då

Själva bakgrunden i boken omger två områden (länder i turdvang)... Vildland och Arkland... Rekomenderas stark av mig... läser det för andra gången och kan knappast sluta (förutom när det är rökpaus) :gremwink:

Eksem

Champion
Det kommer visserligen från killen som har fler fjärrkontroller än vad jag har strumpor.

Troberg

Sinister eater
Det kommer visserligen från killen som har fler fjärrkontroller än vad jag har strumpor.
Men det finns fortfarande en del jag inte har!

Hasse

Hero
"Expert är på väg till tryckeriet denna eller nästa vecka om jag minns rätt. Minns jag fel var det först veckan efter det, men det är på kommande iallafall. Det minns jag."

Men jag minns :gremsmile: Dante skrev att han skulle vara klar med layoten i slutet på denna och att tryckeriet brukar behöva ett par veckor på sig.

Storuggla

Champion
Mja, som jag ser det så är det runt 11 sidor geografisk info om Trudvang (Vildmark & Arkland), fast Arkland allena räckte för mig. Fick "Måste spela"-ryckningar när jag läste. Sen får du några sidor om Isdyrkarna, en kampanj och regler för fältslag också.
Jag skulle nog köpa den om det inte vore för att jag redan gjort det.

Storuggla, Arkland-fan