Nekromanti Snabab spel för fritids.

Johan K

Gammal & dryg
En kolega till mig, som jobbar på fritids, bad mig tippsa om lite andra spel som man kan ha på deras fritidsklubb... Han ville ha lite spel utanför de vanliga ramarna. Ungarna han jobbar med går i åk. 4-6. grejen är att det max ska ta 1 timme att spela.
Jag föreslog dessa 3 spel: Spank the monkey, FLUXX & Pentago(XL-varianten inkluderat då.)

Vilka spel skulle DU föreslå !?

Troberg

Sinister eater
Ungarna han jobbar med går i åk. 4-6. grejen är att det max ska ta 1 timme att spela.
Jag föreslog dessa 3 spel: Spank the monkey, FLUXX & Pentago(XL-varianten inkluderat då.)
Med det åldersspannet så går nog engelskspråkiga spel bort.

Eksem

Champion
Verkligen? Jag spelade Magic the Gathering och Warhammer som 11-åring, och när jag jobbat i skolan tycker jag det verkar som ungarna är vassare på engelska idag än vad vi var då. De kanske behöver hjälp, men det har man ju personal (och internet?) till.

Johan K

Gammal & dryg
Med det åldersspannet så går nog engelskspråkiga spel bort.
Aja, det är nog inte nån större fara. Trora t det kan kalra det. Så det är bara att tippsa på.

Rickard

Urverk speldesign
<ul type="square">[*]Space Beans
[*]Carcassone
[*]Settlers of Catan
[*]Kingdoms
[*]Vem där?
[*]Uno
[*]Fia med hutt[/list]/Han som tycker att barnen borde ha roligt i skolan (och god jul allesammans)

Johan K

Gammal & dryg
Fia med hutt
Haha, det vore nått va... :gremgrin:
tror bestämmt at jag väntar med et spelet tills de blir _lite_ äldre... Men annars så var det ett trevligt tipps. :gremwink: