Botulf
Hero
Tänkte se om någon har lite råd och tipps om att konvertera BRP stats till Saga.
1:Först ut är KP för varelser. Eftersom man inte verkar räkna KP på grundegenskaperna i Saga funderar jag på om man kanske kan ta STO från BRP och sätta det som KP i Saga för ickemänskliga varelser?
För människor funderar jag på om man ska ta STO-6 (BRP max för människor brukar vara 18 och Saga har en Max KP på 12 för människor) med 8 som minimum?.
2:Grundegenskaper? Ta mest närliggande GE från BRP och dela med två? Något annat sätt? Lägga ihop olika GE från BRP som överlappar med de från Saga och dela på 4? hmmm
quick´n dirty
STR delat på 2 = Styrka
DEX delat på 2 = Motorik
INT delat på 3 = Intelligens. Delat på 2 om bildad(Utbildning) = Kunskap?
POW delat på 3=Gåvan. Resultat gånger 2(om magikunnig) = Magi?
INT+POW delat på 4 = Närvaro?
1:Först ut är KP för varelser. Eftersom man inte verkar räkna KP på grundegenskaperna i Saga funderar jag på om man kanske kan ta STO från BRP och sätta det som KP i Saga för ickemänskliga varelser?
För människor funderar jag på om man ska ta STO-6 (BRP max för människor brukar vara 18 och Saga har en Max KP på 12 för människor) med 8 som minimum?.
2:Grundegenskaper? Ta mest närliggande GE från BRP och dela med två? Något annat sätt? Lägga ihop olika GE från BRP som överlappar med de från Saga och dela på 4? hmmm
quick´n dirty
STR delat på 2 = Styrka
DEX delat på 2 = Motorik
INT delat på 3 = Intelligens. Delat på 2 om bildad(Utbildning) = Kunskap?
POW delat på 3=Gåvan. Resultat gånger 2(om magikunnig) = Magi?
INT+POW delat på 4 = Närvaro?