De andra har redan svarat på detta. Om du slår en miljon T6 mot att slå 1T6 (samma som ditt exempel 5T6 och 3T6), hur tror du att utgången blir? Kan man slå fler sexor med 1T6 än med en 1000000T6?Vad jag menade var egentligen att om man ska slå över ett värde ökar chansen att få fler sexor då med antalet T man använder. Alltså ökar chansen till fler 6:or på 5T än om man slår 3T?
Dude... Jag menar inget illa med det här. Jag vill bara ditt bästa.Alltså ökar chansen till fler 6:or på 5T än om man slår 3T?
Du slår i genomsnitt en sexa per sex tärningsslag. Det innebär att på tre tärningar slår du i genomsnitt en halv sexa, på sex en, på tolv två osv. Krångligare är det inte.Jag är värdelös på sannolikhet men lärt mig nu under byggandet av spelet. Vad jag menade var egentligen att om man ska slå över ett värde ökar chansen att få fler sexor då med antalet T man använder. Alltså ökar chansen till fler 6:or på 5T än om man slår 3T?
Nu är ju en sen timme slagen, men tar inte en ekvation normalt formen av typ y = x * 2 eller så? Om man använder m som variabel för att räkna ut m får man någonting rekursivt, någonting lika skumt som akronymen GNU = GNU's Not Unix.Du kan ju räkna ut medelvärdet som:
m = (1+2+3+4+5+2m)/6
vilket ger m = 3.75
Nä, m går att bryta ut i det här fallet, så rekursionen finns inte.Om man använder m som variabel för att räkna ut m får man någonting rekursivt, någonting lika skumt som akronymen GNU = GNU's Not Unix.