MidNight
Swordsman
Vad tycker ni, utifrån ett spelledar och/eller ett spelarperspektiv är bättre - att, under rollpersonsskapandet ha en multitud tabeller med diverse för- och nackdelar, händelser, som man slår fram och sen kan bygga vidare på (ex. EON, n2), eller att få välja olika för- och nackdelar genom ett poängsystem och bygga vidare på RP'n utifrån det (ex. WoD, Kult)? Någon som har en mellanväg eller bättre idé?
Personligen så tänkte jag mig ett system där man har en rad tabeller som man kan slå i, men ett 'snabbalternativ', om man vill komma igång och spela på direkten, typ 'förenklad RP-generering'.
Notera att frågan inte syftar på tabellmängd eller randomisering i spelet i övrigt och att spelet är ung. ett äventyrs/fantasy/low-tech spel med mycket anknytning till de enskilda individerna.
//MiD[K]NiGHT.
Personligen så tänkte jag mig ett system där man har en rad tabeller som man kan slå i, men ett 'snabbalternativ', om man vill komma igång och spela på direkten, typ 'förenklad RP-generering'.
Notera att frågan inte syftar på tabellmängd eller randomisering i spelet i övrigt och att spelet är ung. ett äventyrs/fantasy/low-tech spel med mycket anknytning till de enskilda individerna.
//MiD[K]NiGHT.