TomasFriaLigan
Ligist
Precis så är det.Jag gissar att motståndarondingar kan ha annan magi, som spelare inte har tillgång till.
Precis så är det.Jag gissar att motståndarondingar kan ha annan magi, som spelare inte har tillgång till.
Ser man på. Jag har inte 91an och har alltid antagit att magin där funkar som i Expert. Vad hände med de besvärjelser som fanns i de borttagna magiskolorna? Petades de in i de kvarvarande skolorna eller trollades de bort?I DoD91 fanns följande:
- Animism
- Elementarmagi
- Mentalism
De hanterades genom en hänvisning till att man gärna fick köpa Magiboxen.Ser man på. Jag har inte 91an och har alltid antagit att magin där funkar som i Expert. Vad hände med de besvärjelser som fanns i de borttagna magiskolorna? Petades de in i de kvarvarande skolorna eller trollades de bort?
Du menar den underliga termen ”ambidextriös”?Eller så är det folkbildande? Hur många av oss har inte kunnat briljera med glosan ambitexter!?!
”Deppig”?Modstulen? Modfälld?
Emo!”Deppig”?
Vad avslöjade mig?Emo!
Det är väl rimligt att ha tre olika tillstånd med olika effekter per GE. Nu är effekten densamma oavsett, blir rätt pointless att krysta till ett allmäntillstånd per GE när det ändå ger effekten att man blir sämre på exakt samma sätt (inom respektive GE-baserade färdigheter). Lortig, modstulen, Yr i mössan - effekten blir ju densamma... Lite tråk.Jag är verkligen inte målgruppen, men jag ser fördelen med namngivna tillstånd – de ger en tydlig prompt. "Hitt' på nå själv" tänker jag mest leder till att folk inte hittar på något alls utan bara sätter "ett kryss". Jag skulle hellre se att man har just namngivna tillstånd men väljer sådana som är så breda och möjliga att tolka som möjligt.
Eller har två-tre att välja mellan per grundegenskap.