Nekromanti Snabbt improviserad NPC

JJoghans

Regelknackare
En funktion jag skulle uppskatta, vore att kunna spara SLP:n på något vis. Går förvisso att göra manuellt på flera olika sätt, men det bästa hade ju varit att bara trycka på en knapp. :)

Anledningen? Jo, om man introducerar en helt slumpad SLP till spelargruppen, så kan man ge sig faan på att de absolut ska återvända till vederbörande MINST en gång till. Improviserade SLP:er tenderar att bli återkommande.

Feuflux

omjonasson.se
Jag har funderat på det, och det är lätt fixat, men inte idag. :) Jag återkommer (och då får "Initial view of the players" byta namn till "Current view of the players" eller nåt).

.113

Swashbuckler
Ok jag har spenderat alldeles för lång tid att försöka få bra och dåliga saker att krocka, men blev inga ologiska skills så tummen upp ändå :)

Feuflux

omjonasson.se
.113;n201314 said:
Ok jag har spenderat alldeles för lång tid att försöka få bra och dåliga saker att krocka, men blev inga ologiska skills så tummen upp ändå :)
Haha! Tack för testpilotandet!
Anchorman hade ju fått en liten märklig kombo i en tidigare post, så möjligt är det förstås, men det är ju hyfsat många alternativ i listorna så det bör vara ett undantagsfall (och då tänker jag den lata tanken att då får man klicka på generera-knappen igen).

Inkognito

Swordsman
slanfan;n198845 said:
Den här kanske kan hjälpa i typ nutida?
http://tusenmilbort.blogspot.se/2013/04/middagen-ar-serverad.html

rulla d100 1-4 gånger och ha en liten grund att stå på.
Den kolumnen längst till höger är ett superkomplement till övrigt som tagits upp i tråden!
Jag har en sån kolumn i mina SLP-slumpgeneratorer (tenderar att skapa en till varje rollspel jag spelleder. Så sjukt kul att rulla på dem!)

Denna kolumn kan innehålla alla kul detaljer som inte passar under karaktärsdrag, utseende, drivkrafter etc. Allt från någon mörk hemlighet, till udda favoritsamtalsämnen eller ägodelar.

Feuflux

omjonasson.se
http://omjonasson.se/rollspel/npcmaker/

Nu finns möjlighet att exportera ut en länk till NPCn (som förstås då går att klistra in i webbläsaren och få upp precis den kombon på utseende/karaktärsdrag igen). Så kan man modda lite själv också om man vill tweaka.

Jag tror inte jag hade sönder någonting. :)