Girighet
Warrior
- Joined
- 22 Oct 2015
- Messages
- 322
Eftersom det är så mycket prat om Star Wars just nu blev jag riktigt sugen på att dra igång en kampanj, men då kommer den stora frågan: Strid.
Jag och mina spelare vill ha ett system i SW som gör att striderna flyter på snabbt och med så få slag som möjligt för att få filmkänsla. Jag har för mig Deadlands har något de kallar "Cinematic combat" då alla bara säger vad de gör, slår ett slag mot svårighetsgrad och sen zoomar SL in på den som slog bäst och beskriver vad som händer och sedan är striden oftast över.
Finns det något annat liknade system som är bra? Tänkte att det är lika bra att fråga innan jag sätter mig och skriver något eget system.
Så jag vill ha ett system där ifall man möter en grupp Stom Troopers i en korridor bara tar någon minut i speltid att av avverka striden. Utan skadetärningar och träfftabeller utan spelarna säger vad de vill göra/ uppnå och slå sina tärningar och av det resultat avläsa om man tar skada och hur bra det går för hela gruppen.
Jag och mina spelare vill ha ett system i SW som gör att striderna flyter på snabbt och med så få slag som möjligt för att få filmkänsla. Jag har för mig Deadlands har något de kallar "Cinematic combat" då alla bara säger vad de gör, slår ett slag mot svårighetsgrad och sen zoomar SL in på den som slog bäst och beskriver vad som händer och sedan är striden oftast över.
Finns det något annat liknade system som är bra? Tänkte att det är lika bra att fråga innan jag sätter mig och skriver något eget system.
Så jag vill ha ett system där ifall man möter en grupp Stom Troopers i en korridor bara tar någon minut i speltid att av avverka striden. Utan skadetärningar och träfftabeller utan spelarna säger vad de vill göra/ uppnå och slå sina tärningar och av det resultat avläsa om man tar skada och hur bra det går för hela gruppen.