Observera att korpraler i samma huvudrunda som det redan röstats "NEJ" en gång (1.1, 1.2, 1.3) EJ får tillgång till nya förmågor, detta ges endast i varje ny huvudversion av runda (2, 3, 4, 5)!
Oavsett vad historieböckerna innehåller för lögner om skånska bönders list så avvärjde Kronobergs regemente med korpral @Genesis i täten Loshultskuppen! UPPDRAGET HAR LYCKATS! (vad som sedan hände med pengarna är dock höljt i dunkel. med tanke på hur historieskrivningen ser ut...)
Dansken avancerar under hösten 1676 och både Helsingborg och fästningen Landskrona faller i fiendens händer. Ni rustar er under förvintern för motangrepp och beger er mot Lund där ett av de blodigaste slagen i svensk krigshistoria snart ska komma att utspela sig. Efter era framgångar i Loshult sänds ni i början på december ut på uppdrag bakom fiendens linjer för att sabotera mat- och vattenförsörjningen. Ni måste nu utse en trupp på fem soldater som ska smyga sig ut och förpesta pölser och öltunnor! Fortfarande har ni TRE av NIO medlemmar i er trupp som i själva verket är förklädda Snapphanar!
I Runda 3 är @Andersson korpral!
Rundan börjar med att Korpral ska nominera fem soldater att vakta krigskassan. När korpral lagt fram sitt förslag på formen:
FÖRSLAG: [spelare 1], [spelare 2], [spelare 3], [spelare 4], [spelare 5]
...röstar ni på följande form:
RÖST: JA - Vilket innebär att ni stödjer korpralens förslag.
RÖST: NEJ - Vilket innebär att ni motsätter er korpralens förslag.
@Andersson är en oerfaren men påhittig bonnpojk med följande idéer för uppdraget:
1. Oklart ledarskap. För att förvirra fienden har @Andersson delegerat mer ansvar än vad som kanske är vanligt och beslutsgången i truppen kan kortslutas på flera sätt. @Andersson måste PM:a mig vilken spelare som har fått mest ansvar delegerat till sig. Denne får förmågan att i början på en runda, innan förmågor delats ut, ta över ledarskapet över mannskapet och direkt bli korpral.
2. Angivarsystem. @Andersson uppmanar sina soldater att hålla ett extra öga på sin sänggranne och ämnar utse ett särskilt moralbefäl som får äran att bära truppens smygskor för att lättare kunna spionera på medsoldaterna. @Andersson måste PM:a mig vilken spelare som får smygskorna. Denne får förmågan att i samband med genomförande av uppdrag fråga mig i PM om en spelare hjälpt eller stjälpt uppdraget.
DESSA FÖRMÅGOR MÅSTE DELAS UT ASAP!
Rundan pågår fortfarande till lördag natt kl 23:59 och fram till dess kan ni rösta hur många gånger som helst MEN Korpralen kan när som helst välja att avsluta rundan om alla deltagare har lagt minst en röst. Det går INTE att rösta blankt!
Korpralen får endast lägga fram ett förslag en gång, lagt förslag ligger.
Turordningen med vilken korpralskapet kommer att rotera är som följer:
Inget citerande av PM, inget snack utanför tråden om spelledaren inte ger er förmågan att göra det.
PM är standardiserade och ser (med reservation för slarvfel när jag skickat iväg) ut såhär:
Gröna
Du är en soldat i Kronobergs regemente trogen Sverige. Ditt mål är att lyckas med tre uppdrag
Du har inga förmågor utöver de som kan ges till dig av din korpral.
Spelet börjar i och med min nästa post i speltråden.
Röda
Du är en Snapphane förklädd till svensk soldat i Kronobergs regemente. Ditt mål är att få tre uppdrag att misslyckas.
Snapphanar får inte kommunicera utanför tråden förutom när spelledaren anger detta samt vilka villkor det får göras under.
Du har inga förmågor utöver de som kan ges till dig av din korpral.
De tre snapphanarna är:
1
2
3
Spelet börjar i och med min nästa post i speltråden.
OM det visar sig att spelet drar iväg väldigt i tid kommer jag att ingripa och minska antalet omröstningar per uppdragsrunda som får göras från fyra till tre. Detta påverkar balansen något men om vi tillsammans tar ansvar för att inte dra ut spelet i onödan så slipper vi det <3
Varsågoda att börja rundan!
@Sidd
@Basenanji
@BiobunkerVII
@Genesis
@Andersson
@Martin3
@Vimes
@Octagonal
@Impetigo
FÖRTYDLIGANDE: KORPRAL AVSLUTAR RUNDAN GENOM PM TILL MIG NÄR/ OM DENNE VILL!
Attachments
-
39.8 KB Views: 0
Last edited: