Nekromanti Snart är det dags för gratulationer igen ...

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Om jag inte räknat helt tokigt bör Fenix 6/2006 dyka upp i början av nästa vecka. Och förutom att det är årets sista (extra smällfeta) nummer så representerar det även tre års oavbruten utgivning.

Det är inte kattskit.

Så grattis i förskott Fenix!

(Och tack Anders och Tove för ert oförtrutna slit med att ge oss en ypperlig speltidning varannan månad!)

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Det är egentligen helt otroligt ...

... att de sliter och arbetar hårt för rollspelshobbyn i Sverige. Med Fenix visar vi att vi har en livskraftig marknad för rollspel, att det finns svenska rollspel, och att vi vill läsa om dem!

Fram för tre år till! Och sen tre till ... och tre till ... osv!

/M

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Foah moah yeahs! ...

Obsalut!

Vad jag har förstått så ökar prenumerantskaran stadigt. Och eftersom fler svenska rollspel ges ut ökar ju antalet spelmakare/förlag som skriver artiklar.

Det känns som om den svenska rollspelshobbyn är på uppgång. En ganska svag uppgång visserligen, men ändå.

Rosen

Myrmidon
Re: Det är egentligen helt otroligt ...

Fenix - en tidning för rollspelare, för att ni ville ha den!

Och när jag tänker tillbaks på det rådslag som hölls hemma hos mig den kvällen, så kan man ju konstatera en sak som kanske inte är så aktuell längre men som kändes rätt viktig just då.

Fenix överlevde den där andra tidningen. (-:

--
Åke

Johan K

Gammal & dryg
Å fasen !

Heeey !
Var tog tiden vägen ??? Var det så längesedan som Fenix började ges ut...
Anyway grattis & bra jobbat Anders & Tove + alla ni andra som gör tidningen till vad den är iidag !

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Jättegrattis och jättetack!

Hälsar

Christian

AEGIS PRIME

Swordsman
GRATTIS FENIX :gremlaugh:

Jag fortsätter med mitt "korståg" att ge alla mina vänner Fenix prenumerationer i födelsedagspresenter förutom de som nu prenumerar självmant....
(De får annat oxå men alltid en Fenix prenumerationer i varje hushåll...)

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Jag önskar att jag kunde göra som Aegis Prime och ge alla mina vänner och bekanta en prenumeration... men det skulle inte funka ur två aspekter...

Inga pengar och inga pengar. :gremfrown:

Hm, ska nog snacka med somliga om att prenumera i alla fall för Fenix-folket gör ett Jättebra jobb och vi vill ju att de ska fortsätta ända tills vi blir mer än pensionerade allihopa. :gremsmile:

Tre år... det är ju evigheter sedan och det bör ju nästan innebära att Rollspel.nu snart fyller åtta eller något sånt?

Kram Anders och Tove och övriga involverade (och det sa jag för att inte missa någon...)

Foggmock

Myrmidon
Vafan?

...jag trodde jag hade postat i den här tråden, men så hann LSW före med referensen till femårskalaset för wrnu (på den tiden var det okej med wrnu!), där vi fick se första numret av Fenix.

Men hon missade iallafall vad jag räknat ut - att i februari 2009 måste vi ha en brakfest - då fyller Rollspel.nu 10 år och Fenix 5 år!

...förutsatt att båda företeelserna då lever fortfarande, men det får vi väl ändå hoppas. :gremgrin: :tekopp:

Big Marco

Läskig
HIPPHIPP GRATTIS

Just det!

(jag kan dessutom säga att Mexiko ger en sug efter att lira Western - och det är väl snart jubileum för Western också?)

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Foah moah yeahs! ...

Definitivt grattis!

Däremot är jag inte så odelat positiv till att det kommer fler svenska rollspel att publicera artiklar till. Själv tycker jag att de systemspecifika artiklarna ofta är rätt tråkiga, och skulle föredra fler artiklar som de i gamla Sverox, till exempel de om ruiner eller kartritande eller systemobundna kampanjvärldar. Fast jag kan inte klaga, jag kommer själv inte på några bra idéer till systemobundna artiklar att skriva. Det skulle vara trevligt med hälften så mycket systembundet material, ungefär, dock...

/Dimfrost

AEGIS PRIME

Swordsman
Re: Foah moah yeahs! ...

Håller helt med Dimfrost.
Systemlösa saker och ting är bra, men kanske är det svårt med inspiration till sådant.

Teman är en bra ide men det kanske inte är helt lätt det heller.