Nekromanti Snart kommer jultomten

Dimfrost

Special Circumstances
Det slog mig att jag också skulle vilja se en nyutgåva av Gemeni, men inte en som du skulle gilla. :gremgrin: Den skulle fokusera just på legenden om tvillingarna. Det märks ju ändå i boken att världen var tänkt för en fantasyroman från början. Här skulle man i stället spela den historian rakt av: kanske spelledaren kontrollerade tvillingarna meda spelarna var deras väktare, eller något. Allt givetvis helt fokuserat på detta, regelmässigt. Att den ena tvillingen är ond men man inte vet vilken borde också kunna vara intressant i sammanhanget. Hmm, detta är kanske något för nanoapan när jag drar igång recensionerna igen... :gremsmile:

/Dimfrost

Ymir

Liten kantbaron
Jag önskar mig ett skitigt, jordnära, historiskt korrekt medeltidsrollspel, som -inte- fokuserar på England (eller brittiska öarna öht), och håller alla former av matinéfasoner och romantiska myter förbannat långt borta. Det får gärna vara vackert, bitterljuvt och ha nån slags romantisk ådra, mystiska element går också bra, det viktiga är bara att det gör upp med den unkna anglocentrism som spökar i -alla- medeltids- och pseudomedeltidsrollspel. Jag vill inte höra ett endaste jävla ord om saxare, normander, Rickard Lejonhjärta etc. Justja, det får gärna utspela sig -efter- typ anno 1200, eftersom typ inte ett endaste jävla medeltidsrollspel gör det, av någon märklig anledning, och 1100-talet i allmänhet är groteskt uttjatat i alla former av populärkultur.

Så kom igen, tomten. Gimme.

- Ymir, blundar och önskar

Zire

Swashbuckler
Det hade faktiskt varit riktigt trevligt. Gärna ett spel som håller sig mer kring medelhavet (som ju snarare var händelsernas centrum) och utspelar sig 1300-1400 nånting. Jag vill också ha en sån, tomten.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Jag står visserligen i valet och kvalet vad det gäller tiden det ska utspela sig i, men det projekt jag nu hamrar på fokuserar mest på Heliga Romerska Riket av Tysk Nation och Bysans, eller åtminstone settingens motsvarigheter. Om allt går väl kommer du kunna se det utprövas på forumrollspelsforumet (agh!) inom en snar framtid.