Nekromanti snart trettio...

Nässe

Myrmidon
Trettioårsdagen rullar allt närmare...

Jag är ombedd att önska mig saker, och kommer troligtvis mest få vuxenbjäfs som kläder, presentkort etc.

Ngt måste man ju ha för att glädja sitt barnansinne, så jag sitter och funderar på om det finns någon rollspelsprodukt som man borde ha...

Jag är intresserad av antingen ngn typ av indie-rollspel, bok om rollspel eller en seriebok...

Av indiespel har jag (tillgång till): Burning Wheel, Tsoy, Solar system, Dogs in the Y, Mortal Coil, Sorcerer, Mouse Guard, och ngt till

Jag funderar på In a Wicked age, Burning Empire och hmmm, inte kommit så mycket längre...

Jag har läst boken Play unsafe och diggar den som faen- finns det fler böcker man skulle läsa?

Serier funderar jag på The Filth och The Umbrella Academy...

Sen finns det ju en massa rollspel som inte är "indie-spel"... så klart. Arvidos (har jag för mig...- och Krank?) brukar prata om något där man spelar asmäktiga gudar?

Sen funderar jag på att önska mig Illuminati-trots att brossan redan har det...

Har ni några tips? Vad borde en trettioårings förruttnande kropp förbländas av?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Serier funderar jag på The Filth och The Umbrella Academy...
Umbrella Academy måste du se till att skaffa dig. Den är det bästa som hänt seriemediet sedan... ja, sedan Grant Morrisons WE3 för ett par år sedan. Jag skulle också rekommendera 100 Bullets, All-Star Superman och Sleeper.

/tobias

Pilzefrau

hon/henne
NilsH said:
Sen finns det ju en massa rollspel som inte är "indie-spel"... så klart. Arvidos (har jag för mig...- och Krank?) brukar prata om något där man spelar asmäktiga gudar?
Nobilis. Det är out of print men en ny upplaga är på gång, efter vad jag hört.

Johan K

Gammal & dryg
Jag skulle bli glad om jag fick Illuminati, med tillhörande expantioner!
Då skulle iaf jag bli lycklig & glad på alla sätt & vis.

Nässe

Myrmidon
Tack för tipsen allihop, har glömt kolla tråden- skriver önskelistan i detta nu!!!