Nekromanti Snillen spekulerar

Basenanji

Postd20modernist
Alltså jag drömde såå coolt inatt. I drömmen (som handlade om en högst ordinär situation tagen ur vardagen), inser jag plötsligt att det är en dröm och att jag borde kunna göra...vad jag ville. Inte bara det- jag inser också att i min dröm borde jag kunna påverka den så att allt runtomkring mig uppför sig som jag vill. Det var ju trots allt en dröm.
Vad jag gjorde av det gyllene tillfället? Tja, jag lät inte tillfället gå mig förbi när något riktigt snyggt gick förbi. 'Nuff said. :gremwink:

---

Det där, inser jag sedan jag krånglat mig ur de svettiga lakanen, måste vara den perfekta inkarnationen av ett VR-spel. Att man kan uppleva allt i första person men också vara maktfull nog att kunna förändra sin fysiska omgivning bara så där. Och kanske, kanske kommer mina barnbarn komma springande med en VR-dräkt och ett dataspel som deras farfar bara måste få testa. Bara Moores lag ger ju en vissa förhoppningar om att dataspelsutvecklingen kommer gå framåt även i framtiden.

Så nu är turen kommen till er, begåvad wrnuiter. Vad skulle ni vilja se i framtiden som både är hisnande coolt och kanske (med en gnutta positiv inställning) också genomförbart? Vad får vi se för landvinningar 2040?

/Basenanji, ska gå och lägga sig snart!
Ändrad då jag numera vet skillnaden på Moore och Murphy!

Feliath

Swashbuckler
Lagar och regler [OT]

Bara Murphys lag ger ju en vissa förhoppningar om att dataspelsutvecklingen kommer gå framåt även i framtiden.
Du tänker nog på Moores lag. Enligt Murphys* lag kommer du att dö innan de hinner hitta på det :gremsmirk:

För övrigt var det där nog det överlägset sämsta bruket av en lucid dröm jag någonsin hört talas om. :gremsuck:

/Feliath — the world is going to Hell. Or Vega, whichever

*Jag vet att det egentligen är Finagles lag. De flesta vet det dock inte. Det är ett uttryck för Murphys lag, see (den riktiga) :gremsmirk:

Man Mountainman

Storsvagåret
Vad får vi se för landvinningar 2040?

c:a 2035 uppfinner mänskligheten en AI som är mer intelligent än människan. 2036 sätter något miffo en superintelligent AI på att bygga nya, ännu intelligentare AI:er. 2037 har AI:erna kontrollen över all industri och alla tekniska system i hela världen, allt uppkopplat mot Internet. 2038 lyckas en AI hacka sin säkerhetsprogrammering och inser att mänskligheten bara är en börda för datorsläktet. 2039 står robotarmén färdig i fabriker runtom jorden. 2040 utplånas mänskligheten.

Givet att vi inte rusar med huvudet rakt in i något slags teknologisk singularitet (och personligen ser jag hotet som högst reellt) eller har kol på oss själva på något annat sätt, så tror jag dock att vi går en ljus framtid till mötes. Helst skulle jag vilja se att Internet utvecklades tills den var normen för all mänsklig tillvaro; alla skulle vara uppkopplade 24-7 via de datorer de hade inopererade i hjärnstammen och styrde med ett neurointerface och som kommunicerade trådlöst med Internet. VR-dräkter är trams: framtidens dataspel kommer att direkt stimulera de relevanta nervtrådarna och ge dig en verkligt genuin sinnesupplevelse. Lägg till detta nanoteknologin som kommer att tillåta alla att ha en välutrustad nanofabrik i sina hem och leda till en ekonomisk och kulturell revolution i par med upptäckten av jordbruket.

hraufnir

Swordsman
En enkel tulipan ger jag dig... den enkla tulipanen heter
"Caverns of Socrates" av Dennis L. McKiernan. Läs den, få inspiration, och njut! =)