Nekromanti Snitt

Lindenius

Swashbuckler
Gahhh... jag kommer aldrig upp till 1,00 inlägg i snitt per dag. Vad är hemligheten Krille ?

//erik. 0,9 sist jag kollade

Eksem

Champion
1. Låt inte bristen på saker att säga hindra dig mer än nödvändigt.

2. Heltidsjobb eller komplicerade studier tar upp massvis med forumhängartid, lägg genast ner sådana sidoaktiviteter.

3. Börja hänga på forum som du inte hänger på annars, även om du inte vet något om spelet. I värsta fall kan du ju alltid komma med omotiverad och osaklig kritik mot spelet vid varje chans du får.

4. Dra fler snuskiga OT-vitsar.

5. Gör ett eget rollspel och diskutera om det på Rollspelsmakarforumet. Låt gärna spelet ha nån skum och dum regel som du försvarar med näbbar och klor.

6. Håll med om allt, och svara på alla trådar. Använd en mall, typ: "Ja, det verkar kul, det kanske man skulle prova". Förändra den lagom mycket för att inte trötta ut dina medforumiter.

7. Se till att alltid avsluta dina inlägg med en oriktad fråga, alltid är det nån som svarar vilket ger dig en chans att svara tillbaka, återigen med en oriktad fråga.

Eller också nöjer du dig med att hålla hög kvalitet på de få inläggen istället.

anth

Vetefan
Instämmer! [ANT] [OT] :)

Instämmer!

Om du håller med någon, skriv det!
Det räcker med:
Instämmer [NT]
(man måste göra sin stämma hörd, syns man inte finns man inte)

Om du inte håller med, skriv det också.
Om personen som du inte håller med framhärdar - fortsätt att skriva inlägg till han ger upp.
Det är viktigt att få sista ordet!

Det är bättre att skriva många korta ofullständiga inlägg än ett långt där man säger allt man vill säga på en gång.

Berätta gärna gamla anekdoter om din farmor i OT-inlägg.
Om någon moderator skriver varnar dig för att du skriver off-topic, börja gärna käbbla med honom i fler inlägg.

/anth

PS
Det här var ett av de dummaste inlägg jag skrivit, och att följa mina råd är om möjligt ännu dummare.
DS

PPS
Det är högst mänskligt att bara skriva 0,9 inlägg/dag.
Krille är omänsklig.
(nu skulle man kunna starta en diskussion om vad Krille, troberg och Rising är för sorts varelser om de nu inte är mänskliga. Min personliga gissning är att de är något från Cthulhu-mythos. troberg hade en idé om att Krille och Rising egentligen är samma person - en konspirationsteori värd namnet!)
DDS

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Im hit

Jodå, Titta in följande svar på Eksems kommentarer

1. Gör jag inte, hindrar mig inte det minsta. Se på detta inlägg.

2. Har lagt av att studera, söker visserligen jobb men det finns inte många som vill ha en utstuderad forumit (satan ta studielånen - förlåt mamma, jag svär ibland om saken känns viktig), textillärare och tokig skrifteställare. Sidoaktiviteter som däremot stör är rollspel IRL... :gremsmile:

3. Börjar sakteliga jobba på det, men drar gränsen vid skräckrollspelen juh... har aldrig varit stor fantast av Vampyrochgothochallt vad det nu heter. Däremot kikar jag på vissa andra forum - av den enkla anledningen att man kan få dumma ideer av alla spel, så i rimlighetens namn borde jag smygkika på skräcken också.

4. Ibland snuddar jag visserligen OT-vitsar, men sällan att de är snuskiga. Däremot är jag duktig på att dra ut långa OT-trådar som bara snuddar vid ursprungsämnet.

5. Jag gör inte ett eget rollspel just nu. Det är inne i en vilande fas, men jag glor så mycket jag kan och lägger så mycket jag törs mig i alla dumma trådar som kan poppa upp på makarforumet.

6. Håller visserligen oftast med om mycket men jag svarar inte på allt. Oftast för att det är ett elände att hänga med på allt juh, plus att det tar tid när man sitter på ett slött modem. Sedan tar det ju tid att skriva också juh! :gremsmile:

7. Hm, det är inte alltid jag lyckas med det... men jag är duktig... jag jobbar på riktigt långa trådar som slutar i meningslöst grubbel. :gremfrown:

Allvarligt talat. Det finns mycket i mig som bunkrar för "FORUMKOBOLDISM". Enklast sett är det dock två faktorer som påverkar mig när jag skriver ett inlägg/svar. Är jag road av ämnet och föra en diskussion kring det - ja? Då gör jag det. Den andra faktor är att jag just nu har tid (sanning med modifikation, jag borde sitta och skriva/teckna/sy istället) och är utan sällskap (närmaste vän bor nära fyra mil bort och jobbar, maken jobbar..), det borde ju inte vara en grund för att skriva dumma inlägg - men dessvärre för er är det det.

Till alla er som tar illa upp av mina inlägg ber jag om ursäkt.

*kryper in i ett hål igen och funderar på att koppla ner nätuppkopplingen*

Lindenius

Swashbuckler
Rättar efter mallen

1. Låt inte bristen på saker att säga hindra dig mer än nödvändigt.

Ska försämra mig på den punkten alltså.

2. Heltidsjobb eller komplicerade studier tar upp massvis med forumhängartid, lägg genast ner sådana sidoaktiviteter.

Doktorand och småbarnsförälder går således bort antar jag? Å andra sidan har jag ständigt tillgåg till fast uppkoppling och egen dator på jobbet, så det jämnar kanske ut sig lite... *hoppas hoppas*

3. Börja hänga på forum som du inte hänger på annars, även om du inte vet något om spelet. I värsta fall kan du ju alltid komma med omotiverad och osaklig kritik mot spelet vid varje chans du får.

EON - here I come!

4. Dra fler snuskiga OT-vitsar.

Kan ju inga =(
Ordvitsar däremot...

5. Gör ett eget rollspel och diskutera om det på Rollspelsmakarforumet. Låt gärna spelet ha nån skum och dum regel som du försvarar med näbbar och klor.

Check! Den har jag redan uppfyllt.

6. Håll med om allt, och svara på alla trådar. Använd en mall, typ: "Ja, det verkar kul, det kanske man skulle prova". Förändra den lagom mycket för att inte trötta ut dina medforumiter.

Ja, det verkar som en bra ide. Jag tror jag ska göra det oftare.

7. Se till att alltid avsluta dina inlägg med en oriktad fråga, alltid är det nån som svarar vilket ger dig en chans att svara tillbaka, återigen med en oriktad fråga.

Vad menas med en oriktad fråga?

//erik. alva stängde av teven.

Foggmock

Myrmidon
Världens tråkigaste inlägg

I hela världen.

Man ska se till att ens totala inläggsantal är större än antalet dagar man har varit registrerad på forumet. Jag lyckas ju utan att vara extremist som Krille.

Foggmock - som tror att troberg, Krille och Rising är styrda av samma A.I.

Lindenius

Swashbuckler
Det är lätt att vara ödmjuk... [ant]

... när man har 1,42 per dag. :gremtongue:

//erik. nu har hon sovit en timme

Troberg

Sinister eater
Re: Världens tråkigaste inlägg

Foggmock - som tror att troberg, Krille och Rising är styrda av samma A.I.
Egentligen är vi Krille allihop, han har bara hittat på oss för att få någon att argumentera med så att han kan få flest inlägg i heeeela världen.

Troberg

Sinister eater
Re: Instämmer! [ANT] [OT] :)

Det är bättre att skriva många korta ofullständiga inlägg än ett långt där man säger allt man vill säga på en gång.
Det är faktiskt ett bra råd. Ofta får man en intressantare och mer kreativ och nyskapande diskussion om man inte presenterar en öppen och stängd låda direkt. Om man redan från början vet var man vill hamna så blir det ju inte mycket till upptäcktsresa.

Troberg

Sinister eater
Japp, det är bra råd [ANT]

Lita på mig, jag är en expert.

anth

Vetefan
Re: Instämmer! [ANT] [OT] :)

Det är faktiskt ett bra råd. Ofta får man en intressantare och mer kreativ och nyskapande diskussion om man inte presenterar en öppen och stängd låda direkt. Om man redan från början vet var man vill hamna så blir det ju inte mycket till upptäcktsresa.
Jo, rådet genererar fler inlägg, vilket var vad Lindenius efterfrågade. :gremsmile:

Jag har för mig att, för ett tag sedan, någon på forumet klagade över att ingen svarade på hans inlägg.
Det visade det sig att han skrev så utförliga inlägg att ingen behövde svara...

walium

Ganska töntig, faktiskt
Du borde istället vara stolt över...

...att du har bättre saker för dig än att hänga på internet hela dagarna och att ditt arbete är så stimulerande(*host*gräsklippare*host*) att du faktiskt inte bara förspiller tiden med en massa mer eller mindre intetsägande inlägg. :gremwink:

kefka

Hero
Ta det inte så hårt. Du slår iall fall mitt imponerande snittt på 0.3 ganska rejält :gremgrin: . Fast efter att ha läst tråden nedan inser jag att det här inlägget nog borde klassas som ett nonsens inlägg.