Mina ögon värker, och chrull ljuger
Solbrillorna är inte snygga, utan de är förbaskat snygga och dessutom coola som attan. Katten är dessutom mycket gullig och har en rolig "bakgrundshistoria" (men den måste ni läsa igenom i princip hela serien + nyhetsrutorna för att få reda på).
Så chrull kanske inte riktigt ljuger, men han säger inte hela sanningen.
Nåja, här är i alla fall den nya uppdaterade listan nu när jag läst genom hela Errant Story (den var inte lång) och hela Mac Hall (som var jefligt lång). Jag längtar verkligen efter bredband för det här har blivit dyrt.
1:
Bruno the Bandit , som sagt helt enkelt oslagbar.
2:
Mac Hall , helt enkelt fetbra. Riktigt bra ritat med roligagestalter och händelser.
3:
Sluggy Freelance , har en cool story och är snyggt tecknad, men rycker tydligen ner en plats, till trots för självmords-bikini-frisbee-matcher.
4:
Errant Story , lovar mycket, så den får ligga här upp bland ässen.
5:
Knights of the Dinner Table , undrar om den kanske inte borde ligga på 4:e egentligen.
6:
Sinfest , lite för lite teologi den senaste tiden. Lite mer porr, men för lite teologi.
7:
RPG World , hänvisas till minst fyra gånger i MacHalls nyheter.
8:
Knights of the Old Coding , efter att ha läst serier hela natten säger jag en riktigt bra sak om KOTOC: mycket lättläst!
Ok, vissa andra ändringar i listan blev det också, mest pga av att Sinfest visat för lite av Gud och Djävulen de senaste månaderna.
Får tipsa om att Coca-Cola varvat med citronte varvat med O'Boy är bra om man vill vara vaken och inte gillar kaffe. Förslagsvis ska dryckerna serveras i samma glas utan att diskas för att få en snuskburksliknande effekt.
Notera förresten tiden mellan dessa två listor om ni vill veta hur snabbt jag käser igenom hela Mac Hall + Errant Story + Sinfest sedan November 2001 + senaste Nemi-albumet (givetvis signerat).
/Munchkin, som borde sova lite nu