Nu är väl kanske inte en rollspelsboks omslag och framsida det mest avgörande, men helt oviktigt är det väl ändå inte att ha en bild som dels är snygg och dels förmedlar känslan i själva innehållet. Så vilka rollspel tycker ni generellt har de snyggaste omslagen? Eller mest udda? Eller rent av fulast?
Själv tycker jag att
Snyggast: Eon ligger bra till - genomgående mycket vackra omslag och dessutom med samma känsla på nästan alla böcker.
Mest annorlunda: Ars Magica 5 ed. är mitt val. Udda men de håller iaf samma tema. Vet inte om jag skall tycka de är geniala eller gräsliga.
Minst snygga (=fulast): Deciphers Lord of the Rings är ingen höjdare. Bilder från filmerna vinner inga stilpoäng hos mig.
Någon mer som vill tycka till? Helt onödigt men kul ändå.
Torbjörn - gillar onödigt (nördigt) vetande
Själv tycker jag att
Snyggast: Eon ligger bra till - genomgående mycket vackra omslag och dessutom med samma känsla på nästan alla böcker.
Mest annorlunda: Ars Magica 5 ed. är mitt val. Udda men de håller iaf samma tema. Vet inte om jag skall tycka de är geniala eller gräsliga.
Minst snygga (=fulast): Deciphers Lord of the Rings är ingen höjdare. Bilder från filmerna vinner inga stilpoäng hos mig.
Någon mer som vill tycka till? Helt onödigt men kul ändå.
Torbjörn - gillar onödigt (nördigt) vetande