"
...och det är Noirs omslag. /.../ Det är stilrent och klassiskt."
Hmm, kan du vidareutveckla?
Stilrent? Hela framsidan befinner sig i grym obalans. Hade du velat få det stilrent så hade kvinnan centrerats istället, eller så hade hon skjutits än mer till vänster och så hade texten varit på höger sida, för att balansera upp det hela.
Klassiskt? Hon ser lite alvlik ut (öronen), och jag förstår att du menar en vacker kvinna och mycket svart är klassiskt, men själva målningsstilen känns inte så klassiskt med tjocka linjer och stora ljuskontraster á la goth. Fast jag är inte så kunnig på området.
---
Till mina egna nomineringar: själv gillar jag framsidan på
Äventyrspaket 1 till DoD som innehöll äventyren Svart duell och Skönheten och odjuren. Det som fångar mig är tjejens utseende på framsidan. Hon är banne mig perfekt; hennes fina drag i ansiktet, hennes svallande, blonda hår som faller ner över hennes fasta bröst och min blick fortsätter vandra ner över hennes smala midja, den välformade magen och hennes lår. Och sedan har hon småfåglar och små gröna knytt (svartfolksaktiga) vid sin sida.
Min fantasi sätter genast igång i vilka scenarion som hon utspelar sig i (inte på det sättet!). Sedan har vi en ful snubbe och fladdermöss. Hela framsidan andas stämning och lockar till ett annorlunda och magiskt äventyr; synd bara att båda äventyren är skit - jag spelade inte dem ens när jag var 17 år gammal.
Ok, lite "gubbsjukt", men det är ju inget mot
det här omslaget. Fy fan, och det värsta är att spelet säkert har sålt på omslaget och att köparen har visat för andra killar och skrockat "Kolla bara, vilken brud" medan han drägglar lite på sin vita skjorta som mamma har strukit.
Eon har snygga omslag; Keith Parkinson är en skicklig konstnär, men det känns lite att veta att omslagen pryder fantasyböcker också, vars värld och stämning har föga med Eon att göra.
/
Han som i princip aldrig har häpnat av ett rollspelsomslag