Nekromanti Snyggaste rollspelet

Foggmock

Myrmidon
Draug!

Kopparstick... nuff' said.

Jag gillar också Western (det känns western) och DoD6 (allt utom Trudvangboxen, typ, för den har jag inte kollat på för det känns Trudvang).

Bonuspoäng till Mutant, som också känns Mutant men inte lika mycket som de andra känns som .. de andra. Det är stilrent med sjukt bra bilder.

Johan K

Gammal & dryg
Jag skulle nog vilja säga att DoD6 är RUGGITGT snyggt. Gillar i princip alal de ilustrationer som finns där. Så därför går min förstaplatts till just det speelt.
Sedan har jag åxå fastnat för de älder versionernna av just DoD, av någon anledning....

Big Marco

Läskig
Re: Draug!

Det är stilrent med sjukt bra bilder.

Jag får bara bizzarro-rysningar av MUA:s bildmanér, som något kusigt Felixalbum av Jan Ek. Bilderna fick mig skeptisk, sedan dödade humorn alltet för mig. Synd, då jag gillar utseendet generellt och innehållet i modulerna.

Vad är det som gör bilderna bra?

Foggmock

Myrmidon
Re: Draug!

Vad är det som gör bilderna bra?

De lyckas att föreställa bra saker och förmedla en stämning (och humorn, som jag älskar, men mest för att jag gjort den till min egen till stor del). Sen är de "snygga" (verklighetstrogna men ändå warpade) och den härliga murrigheten passar in skitbra.

Sen kanske de inte är vad Rising brukar kalla "bra illustrationer", det vill säga med genomtänkta motiv etc, utan de är mest bara bilder på saker i berättelsen/spelvärlden/reglerna i största allmänhet. Man får ändå ett... "sense of marvel" när man bläddrar i böckerna och pansarer och kutbockar dyker upp bredvid skitiga goggles och skruvmejslar.

De funkar, helt enkelt, och de funkar jäkligt bra on top of that.

Saxifrage

Hero
Jag gillar också Stjärnornas Krig Rollspelet, varför vet jag inte. Kanske för att det är foton som fungerar och givna typsnitt? Kanske för att omslagen med åren blivit lika läckert smutsvita som Star Wars-rymdskepp ska vara? Nostalgi? Något är det, men jag gillar det.

Word! Det konstiga är att de efterföljande produkterna (Galactica, Imperium, äventyr mfl) kunde bli så förbaskat fula. All coolhet från grundboxen var ersatt med trista teckensnitt och rubriker i hockeybokstäver.