Jag är på, med brasklappen att SL får vara beredd att flytta/ändra på platser/invånare om andra saker i fisktanken är mer intressanta vid besök och skeenden sker när de passar sig, inte vid fasta tidpunkter.Ram said:Överlag sociala fisktankar med en förberedd "så här går det om ingen gör någonting"-tanke. Många förberedda platser med tankar om invånare men få förberedda skeenden.
Håller med helt. En plats är ingen tidspunkt. De största anledningarna till att jag gillar platser är inlevelsemässiga (att kulissen blir solid) och taktiska (något som finns är lättare att "angripa", att förhålla sig till).from said:Jag är på, med brasklappen att SL får vara beredd att flytta/ändra på platser/invånare om andra saker i fisktanken är mer intressanta vid besök och skeenden sker när de passar sig, inte vid fasta tidpunkter.Ram said:Överlag sociala fisktankar med en förberedd "så här går det om ingen gör någonting"-tanke. Många förberedda platser med tankar om invånare men få förberedda skeenden.
+1Dante said:Båda.
Motivering: Ombyte förnöjer.
Fisktank är en grupp självgående fraktioner, till exempel ett gäng personer med olika agendor, som handlar och driver sina mål utifrån detta, och att man då släpper ned rollpersonerna bland detta och ser vad som händer.Kanske är det som är fisktank, har jag missförstått?