Nekromanti Society of Leopold

God45

#PrayersForBahakan
[FONT=Times New Roman, serif]Jag är nästan färdig att köra en kampanj i ett highpowered combat hack av The World of Darkness som jag har skrivit för att använda för high powered monsterjägare. Så spelarna kommer vara inkvisitorer för ett The Society of Leopold inspirerat av Iscariot från Hellsing. Så spelarna kommer slänga runt magiska förmågor som pyrokinesis, regeneration och vapen kapabla att fälla varulvar och vampyrer i öppen strid.[/FONT]

[FONT=Times New Roman, serif]System- och tonmässigt är jag färdig och jag har börjat bygga antagonister. Men jag är har tre saker jag behöver ha innan jag kan starta den här grejen. Så jag tänkte brain storma det här med forumet och se om ni har några bra idéer. De tre grejerna är:[/FONT]

[FONT=Times New Roman, serif]-Soundtrack: Jag behöver en playlist till kampanjen med passande musik.[/FONT]

[FONT=Times New Roman, serif]-Plats: Jag vill ha en region, inte bara en stad, som kampanjen utspelar sig i. Jag vill ha en stark katolsk närvaro men jag vill inte att katolsk kristendom är den enda religionen.[/FONT]

[FONT=Times New Roman, serif]-Andra jägare: Jag vill ha andra jägare som spelarna kan interagera med socialt. Jag har mer eller mindre bestämt mig för att ha med The Order of St.Michael som är en protestantisk jägarorganisation som använder Lovecraftianska medel för att döda monster och häxor och En Arcanum grupp som inte jagar monster utan bara försöker lära sig så mycket som möjligt om dem. Men jag behöver ett par till.[/FONT]

Ymir

Liten kantbaron
Vad gäller soundtrack tänker jag direkt på "Hungarian choir" från Infernal Affairs II, och de überepiska Canta per me och Salva nos från den annars mediokra animen Noir. Annat som borde kunna gå ned är, givetvis, Arcana, och typ allt av Qntal.

As for miljö...jag hade kört antingen på Mexico, med dess askoola Santa Muerte-kult, för att inte tala om det här maffiahelgonet de har, eller ännu bättre, Afrika, med dess blandning av karismatiska frälsningsrörelser, klostermisson, och traditionell animistisk religion, gärna i någon kaotisk och förfallen region typ Ghana eller Liberia.

Jocke

Man med skägg
Tyska Kåren (placeholdernamn) är en blandning av gamla Landsknecht-kompanier och Gehrmans jägre från Bloodborne. De använder blod och andra artefakter från monster de har besegrat för att stärka sig själva i kampen mot det övernaturliga . Men har de egentligen kvar något av sin mänsklighet? Flera kårister är över hundra år gamla. De har såklart konstiga vapen, talar med varandra i drömmar, verkar ibland vara varulvar och har en märklig ovana att komma tillbaka efter döden.

Mundo

Myrmidon
Vill man fega med region kan man ju välja Boston eller någon annan Amerikansk stad med hög katolsk närvaro... Annars borde ju Mexiko passa som handen i handsken, med tanke på att landet är mer eller mindre i inbördeskrig mellan olika karteller samt den extremt korrupta militären och polisen. Vore ju rätt lätt att länka det inbördeskriget till varulvar och vampyrer i klassisk world of darkness-anda.

Vad det gäller andra hunters så älskar jag en huntergrupp som beskrivs i demon the fallen, där en av jägarna (ledaren) hela tiden har varit en demon och egentligen bara använt gruppen av jägare för att ha ihjäl sina rivaler. En klok vampyrer låter sin ghoul starta en fanatisk hunter-grupp och skickar den på sina rivaler... Finns ju tillochmed möjlighet att ge dem lite övernaturliga fördelar i sin jakt på "fienden", fördelar som andra jägare inte har eftersom de ofta inte får blodritualer kastade av en vampyr för att hjälpa dem.

Jocke

Man med skägg
11 Five Mob (obs äkta namn på ett gäng i Oakland) är ett gatugäng som för ett par år sen fick problem med att några vampyrer flyttade in i deras område. De är fortfarande ett kriminellt gatugäng med enbart svarta medlemmar, men när de andra gäng får övernaturliga problem så kan 11 Five Mob tillfälligt gräva ner stridsyxan och hjälpa rivaliserande gäng med att ta ghouls, spöken, nyblivna vampyrer och andra low level monster av daga. Deras ledare, Tyrone, är ett stegs bloodbound med en vampyr de nu jagar.

PAX

Jordisk Äventyrare
Har du utgått från Inkypinkyboken (Year of the Hunter) till Vampire? Annars kan den vara bra som inspiration. Finns ju lite specialförmågor i och med True Faith. http://whitewolf.wikia.com/wiki/The_Inquisition

Project Twilight är mer inriktad mot varulvar men "bra att ha" principen gäller här med. http://whitewolf.wikia.com/wiki/Project_Twilight

Varför inte utnyttja SAVE från gamla hederliga Chill/Chock? Senaste Chillversionen har bra, historisk, utförlig info om organisationen. Läste så sent som igår.

Placera i sydöstra Europa. Då har du tillgång till alla västliga religioner, historia, och vampyrismens och klassiska, gotiska skräckens hamnfäste.

Verkar som du skapat ett kul upplägg. Man får lust att spela denna version och tror det passat spelgruppen jag utgår ifrån. Använder du WoD regelsystem mer eller mindre rakt av?

Hur hög dödlighet använder du? Med tanke på motståndet som dina inkvisitorer kommer möta?

PAX

Jordisk Äventyrare
Soundtrack? Använder du Spotify? Gör en lista och dela så kan vi väl fylla på? Är ju svårt att veta vad du söker för musik. Ska det vara score eller musik rent generellt? Upplägget känns rätt så actionfyllt så kanske en lista fylld av mässande och heliga körer inte passar.

.113

Swashbuckler
Asså det är förvisso en del intressanta förslag på annorlunda ställen men det första jag tänker på är ju Irland. Då kan man lätt ha med, och skylla på bland annat IRA. De är så klart styrda av vampyrer eller liknande i toppskiktet och njuter av att låta människor slåss mot deras fiender i blind tro. De har också flera olika varianter av kristna religioner. Det går ssäkert slänga in lite annat också, underground afrikanska varulvskulter eller vad man nu ska kalla dem, kommer inte ihåg va de kallas i böckerna. Eller nå druidiska keltiskinspirerade grupper som jagar ondingar osv.

Å irländare är ju rätt roliga.

God45

#PrayersForBahakan
Wow vad många coola och bra förslag från alla :D Tack! :) jag kommer gå igenom och svara på folk individuellt snart här.

God45

#PrayersForBahakan
Jocke;n155333 said:
Tyska Kåren (placeholdernamn) är en blandning av gamla Landsknecht-kompanier och Gehrmans jägre från Bloodborne. De använder blod och andra artefakter från monster de har besegrat för att stärka sig själva i kampen mot det övernaturliga . Men har de egentligen kvar något av sin mänsklighet? Flera kårister är över hundra år gamla. De har såklart konstiga vapen, talar med varandra i drömmar, verkar ibland vara varulvar och har en märklig ovana att komma tillbaka efter döden.
Det här är grymt och ett bra alternativ för en stor och etablerad order som inte är en del av Vatikanen. Men jag måste göra en förändring... För frågan om jägare med krafter fortfarande är människor är inte en grej i det här spelet, svaret är nej. Jägare med krafter är monster, men de är monster för Gud. Du har vänt din mänsklighet ryggen, du har gett upp frälsning och du är en kättare men inte en kättare och en apostel men inte en apostel.

Men jag tycker dennkontexten gör din idé bättre ????

Nu ska jag skriva Benedictions (krafter) i tre tanker som sakta men säkert gör en till en Abomination.

God45

#PrayersForBahakan
Ymir;n155294 said:
Vad gäller soundtrack tänker jag direkt på "Hungarian choir"[/URL] från Infernal Affairs II, och de überepiska Canta per me[/URL] och Salva nos[/URL] från den annars mediokra animen Noir. Annat som borde kunna gå ned är, givetvis, Arcana, och typ allt av Qntal. [/URL]

As for miljö...jag hade kört antingen på Mexico, med dess askoola Santa Muerte-kult, för att inte tala om det här maffiahelgonet de har, eller ännu bättre, Afrika, med dess blandning av karismatiska frälsningsrörelser, klostermisson, och traditionell animistisk religion, gärna i någon kaotisk och förfallen region typ Ghana eller Liberia. [/URL]
Jag vill göra Liberia sooooo badly nu! Awsome idéer!

God45

#PrayersForBahakan
Jocke;n155450 said:
11 Five Mob (obs äkta namn på ett gäng i Oakland) är ett gatugäng som för ett par år sen fick problem med att några vampyrer flyttade in i deras område. De är fortfarande ett kriminellt gatugäng med enbart svarta medlemmar, men när de andra gäng får övernaturliga problem så kan 11 Five Mob tillfälligt gräva ner stridsyxan och hjälpa rivaliserande gäng med att ta ghouls, spöken, nyblivna vampyrer och andra low level monster av daga. Deras ledare, Tyrone, är ett stegs bloodbound med en vampyr de nu jagar.
Det här är feta low powered hunters! Och sådana behöver jag i settingen för att ställa spelarna i kontrast mot. ?? Tack ??

.113

Swashbuckler
Ja, jag kan ju inte säga annat än att det låg lite i mitt bakhuvud oxå ;)

Nackdelen är ju att jag är osäker på dagsläget men har en känsla av att många delar av Irland är väldigt rasistiskt, därav underground grejer. De har väl en del problem mellan katoliker och protestanter oxå men tänker mig att de kan samarbeta. Ibland. I nödfall. Men ofta kanske bara stjäla kills av varandra eller kanske slåss sinsemellan oxå beroende på vem det är.

Däremot så, om man nu gillar sånt, så finns det ju rätt peppig irländsk musik att hitta som nog kan passa i bakgrunden både i strid och utanför.

Gillar iaf upplägget!

Har bara Internet på mobilen för tillfället, annars hade jag nog kollat upp lite mer grejer.

God45

#PrayersForBahakan
PAX;n155579 said:
Har du utgått från Inkypinkyboken (Year of the Hunter) till Vampire? Annars kan den vara bra som inspiration. Finns ju lite specialförmågor i och med True Faith. http://whitewolf.wikia.com/wiki/The_Inquisition

Project Twilight är mer inriktad mot varulvar men "bra att ha" principen gäller här med. http://whitewolf.wikia.com/wiki/Project_Twilight

Varför inte utnyttja SAVE från gamla hederliga Chill/Chock? Senaste Chillversionen har bra, historisk, utförlig info om organisationen. Läste så sent som igår.

Placera i sydöstra Europa. Då har du tillgång till alla västliga religioner, historia, och vampyrismens och klassiska, gotiska skräckens hamnfäste.

Verkar som du skapat ett kul upplägg. Man får lust att spela denna version och tror det passat spelgruppen jag utgår ifrån. Använder du WoD regelsystem mer eller mindre rakt av?

Hur hög dödlighet använder du? Med tanke på motståndet som dina inkvisitorer kommer möta?
Läst alla Wod böckerna om jägare (mina favorit karaktärer ??). Och ja, inkvisition böckerna används mycket.

Systemet är nästan helt nytt. En kompis gjorde ett hack att köra Werewolf med oss i som gjorde strider taktiska, roliga och inte beroende på alpha striking. Det använder Wod dicepools och mer eller mindre karaktärsblad men allt annat är annat. Så jag har hackat det för att spela superpowered hunters.

Så Inkivisatorer i mitt spel kommer kunna gå öga mot öga med en varulv på lika villor eller mörda grupper av vampyrer ??

Dödligheten kommer vara relativt låg. Systemet sliter ut och bryter ner karaktärer som inte tar tiden att vila, och monstren kommer inte vila så...

God45

#PrayersForBahakan
PAX;n155583 said:
Soundtrack? Använder du Spotify? Gör en lista och dela så kan vi väl fylla på? Är ju svårt att veta vad du söker för musik. Ska det vara score eller musik rent generellt? Upplägget känns rätt så actionfyllt så kanske en lista fylld av mässande och heliga körer inte passar.
Just nu är jag väldigt öppen. Jag vet inte vad jag vill ha för musik... Så det är frit fram att kasta saker mot väggen och se vad som fastnar ??

God45

#PrayersForBahakan
.113;n155584 said:
Asså det är förvisso en del intressanta förslag på annorlunda ställen men det första jag tänker på är ju Irland. Då kan man lätt ha med, och skylla på bland annat IRA. De är så klart styrda av vampyrer eller liknande i toppskiktet och njuter av att låta människor slåss mot deras fiender i blind tro. De har också flera olika varianter av kristna religioner. Det går ssäkert slänga in lite annat också, underground afrikanska varulvskulter eller vad man nu ska kalla dem, kommer inte ihåg va de kallas i böckerna. Eller nå druidiska keltiskinspirerade grupper som jagar ondingar osv.

Å irländare är ju rätt roliga.
Irland hade varit awsome... Så mycket dålig historia och övernaturliga legender där... Ahhh, ni har för coola förslag!

PAX

Jordisk Äventyrare
God45;n155605 said:
Läst alla Wod böckerna om jägare (mina favorit karaktärer ??). Och ja, inkvisition böckerna används mycket.

Systemet är nästan helt nytt. En kompis gjorde ett hack att köra Werewolf med oss i som gjorde strider taktiska, roliga och inte beroende på alpha striking. Det använder Wod dicepools och mer eller mindre karaktärsblad men allt annat är annat. Så jag har hackat det för att spela superpowered hunters.

Så Inkivisatorer i mitt spel kommer kunna gå öga mot öga med en varulv på lika villor eller mörda grupper av vampyrer ??

Dödligheten kommer vara relativt låg. Systemet sliter ut och bryter ner karaktärer som inte tar tiden att vila, och monstren kommer inte vila så...

Skicka gärna en kopia av reglerna om de finns på pränt.

.113

Swashbuckler
Å en liten sak till, druid gänget (ok är inte helt rätt region kanske, beror på hur man styr upp allt men går ju lösa:p) kan ju passa in hos de där som försöker lära sig saker. Antingen kan de vara blandade med varulvar, eller fånga varulvar, medvetet smitta folk i silverkedjor å se på när de förvandlas eller annat kul. Tänkte att månen och druider passar ju bra ihop, även om jag gillar mer tanken på en elakare grupp som faktiskt slåss mot varulvar OCH försöker tämja deras krafter. Så de är inte på någons sida.

Den där neutrala gubben i filmen med Keanu Reeves. Doc midnight? Nä kommer inte ihåg vad varken han eller filmen heter... Men om du sett den eller läst serien så är det ju en cool grej att ha med, en sorts neutral zon som styrs utan honom. Alla är tillåtna (i film/serie är det även demoner tex). En neutral skitmäktig informationskälla typ.

Aja. Animen är bra iaf (Hellsing ;) )