Nekromanti Society of Leopold

Cybot

Mest spelbar
.113;n155613 said:
Å en liten sak till, druid gänget (ok är inte helt rätt region kanske, beror på hur man styr upp allt men går ju lösa:p) kan ju passa in hos de där som försöker lära sig saker. Antingen kan de vara blandade med varulvar, eller fånga varulvar, medvetet smitta folk i silverkedjor å se på när de förvandlas eller annat kul. Tänkte att månen och druider passar ju bra ihop, även om jag gillar mer tanken på en elakare grupp som faktiskt slåss mot varulvar OCH försöker tämja deras krafter. Så de är inte på någons sida.

Den där neutrala gubben i filmen med Keanu Reeves. Doc midnight? Nä kommer inte ihåg vad varken han eller filmen heter... Men om du sett den eller läst serien så är det ju en cool grej att ha med, en sorts neutral zon som styrs utan honom. Alla är tillåtna (i film/serie är det även demoner tex). En neutral skitmäktig informationskälla typ.

Aja. Animen är bra iaf (Hellsing ;) )
Druider? Om jag ser naturreligion vill jag se Bacchuspräster!

Mundo

Myrmidon
.113;n155603 said:
De har väl en del problem mellan katoliker och protestanter oxå men tänker mig att de kan samarbeta. Ibland. I nödfall. Men ofta kanske bara stjäla kills av varandra eller kanske slåss sinsemellan oxå beroende på vem det är.
Tittar på min irländska sambo.
Föreslår denna text.
Blir utskrattad.

"I'd rather kiss a vampire than I'd kiss a protestant."

Så var det slutdiskuterat...

I övrigt så kan irland vara coolt, speciellt eftersom du kan slänga in, som ovan nämnt, folk som tillber gamla hedna-religioner och drar sin kraft därifrån.

God45

#PrayersForBahakan
.113;n155613 said:
Å en liten sak till, druid gänget (ok är inte helt rätt region kanske, beror på hur man styr upp allt men går ju lösa:p) kan ju passa in hos de där som försöker lära sig saker. Antingen kan de vara blandade med varulvar, eller fånga varulvar, medvetet smitta folk i silverkedjor å se på när de förvandlas eller annat kul. Tänkte att månen och druider passar ju bra ihop, även om jag gillar mer tanken på en elakare grupp som faktiskt slåss mot varulvar OCH försöker tämja deras krafter. Så de är inte på någons sida.

Den där neutrala gubben i filmen med Keanu Reeves. Doc midnight? Nä kommer inte ihåg vad varken han eller filmen heter... Men om du sett den eller läst serien så är det ju en cool grej att ha med, en sorts neutral zon som styrs utan honom. Alla är tillåtna (i film/serie är det även demoner tex). En neutral skitmäktig informationskälla typ.

Aja. Animen är bra iaf (Hellsing ;) )
Nah, inga druider. De är häxor och måste dö! DÖ! DÖ! Muahahahaha!

God45

#PrayersForBahakan
PAX;n155610 said:
Skicka gärna en kopia av reglerna om de finns på pränt.
Kan inte dela dem, det är inte mina grundmekaniker och personen som skrivet hacket vill kanske göra något officiellt med det så vill inte att jag delar dem. Annars hade du fått dem :)

God45

#PrayersForBahakan
Mundo;n155615 said:
Tittar på min irländska sambo.
Föreslår denna text.
Blir utskrattad.

"I'd rather kiss a vampire than I'd kiss a protestant."

Så var det slutdiskuterat...

I övrigt så kan irland vara coolt, speciellt eftersom du kan slänga in, som ovan nämnt, folk som tillber gamla hedna-religioner och drar sin kraft därifrån.
Hahahahahahaha

slanfan

Hero
Playlist: Definitivt soundtrack från Quake! så jävla bra skit!

Region: Brasilien och Rio! underanvänd terräng i WoD.

.113

Swashbuckler
Mundo, ja jag vet det va så förut men var osäker om de blivit annorlunda nu så försökte va lite diplomatisk å undvika stereotyper osv ;) men där ser man :)

Sen med druiderna, ja de ska ju dö. Frågan va mest om de samarbetade med varulvar, eller jagade dem för att sno deras kraft ;)

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Plats: södra Tyskland (Bajern, Baden-Württemberg). Katolska majoritet, men inte med en bred marginal.

Här finns moderna storstäder al al München.

Här finns Schwarzwald som i sann WoD-anda så klart är lika vild och mörk som på folkvandringstiden, och full av varulvar, alver, bortglömda hedniska gudar och bunkrar där nazisterna gjorde hemska experiment (allt efter tycke och smak).

Här finns höga och vilda berg, men slott och borgar byggda av medeltida rovriddarvampyrer och vansinniga kungar.

Gothic galore!