Robert "Bobby" Anderson
Ung vacker disco-kille med överklass-bakgrund, har nu charmat både maffiabossen Louize Rangon och Louizes dotter och Bobbys blivande fru Cecilia Rangon. I väntan på bröllopsklockar hänger Bobby på discot La Cocoracha tillsammans med sin "wing-man" porrskådisen "Dallas" och raggar kändis-brudar- desto mer rika och kända brudar detso bättre- gärna bakom ryggen på äkta män. Hela tiden dunkar musiken i bakgrunden, linor snortas och Bobby glänser med sina guldiga lockar på dansgolvet. Då och då bryter han igenom, skämmer ut sig och kräks i gränden, blir nedslagen och gråter offentligt. Maffiabossarna och discots ägare Gabriel Del Monde har feta hållhakar på Bobby- som genom sitt narkotikaberoende skaffat sig stora skulder- dessa ska dock strykas i samma stund som svärfar Louize ser sin dotter bortgift. På dagarna hänger Bobby i sin faders- den rastistiska polismästare "Chief Andersons"- lyxiga villa där han spelar rollen som välartad son och juriststudent. Bobby längtar efter kändisskapets glans, kvinnor sprit och droger och skulle helst ständigt vara hög och borta och förlorad i dansgolvets hamrande puls. Bobby har enorma gyllene lockar, muskliga kropp och skjortor uppknäppta ner till solar plexus. Ett ständigt blinkande leende, ögon som smälter vem som helst och en smörande gungande stil i både tal och rörelsemönster. En pojke som leker med elden, eller nej, en pojke
hög på kokain som leker med elden... No Good....
Vigör 2
Instinkt 6
Förnuft 2
Färdigheter
Mästerlig:
Expert:Genomskåda (F), Förföra (I)
Kompetent: Undvika (I), Bluffa (I), Whitey-smart (I), Parta (I), Framträda-dans (I)
Medioker: Tålighet (F), Slagsmål (V), Smöra (I), Inbrott (F), Smyga (I), Förfalska (F), Deala (I), Fly (I), Hota (I)
Secrets:
Side-kick Porrskådisen "Dallas" håller sig i närheten av mig med sin smala mustasch och gigantiska kuk försöker han ragga brudar och nå så långt in i kändiskretsar som är möjligt för en före detta diskplockare från landet...
Social kameleont För 1 pool använder Whitey-smart som alla smart färdigheter
Begåvning för förföra Använda oändligt pool på förföra
Nycklar
Discot La Cocoracha
1 p Scen på discot La Cocoracha
2 p Ta en konflikt på discot La Cocoracha
5 p Skiten träffar fläkten på discot La Cocoracha
BO Portas från klubben
Disco-fever
1 p Glammar, glittrar, dansar och knarkar på ett charmigt sätt, flörtar
3 p Förnedrar sig själv, spyr, blir nedslagen, vacklar och faller, förblir svarslös på grund av alkohol, bakfylla etc, tappar ansiktet på grund av sin destruktiva livsstil
BO klipper håret och skaffar ett jobb
Fadersgestalt
1 p Är i samma scen som maffiabossen Rangon eller pappa Chief Anderson
2 p Åtar mig ett förtroende/ ett uppdrag från maffiabossen Rangon eller pappa Chief Anderson
5 p Allvarligt sviker maffiabossen Rangon eller pappa Chief Anderson och avslöjas
BO väljer civilia livet som whitey eller maffia livet
Cecilia - livet är allt för kort...
1 p Bedrar Cecilia genom att flörta med högstatustjejer
2 p Bedrar Cecilia genom att ligga med en högstatustjej
5p Bedrar Cecilia och avslöjas med att ligga med högstatustjej- som dessutom är en risk ( tex har en farlig pojkvän)
BO Gifter sig med Cecilia
Förbättringar
Cecilia- livet är allt för kort
Fadersgestalt
Social kameleont
Begåvning för förföra
Parta
Mina tankar om karaktären
Så här inledningsvis är jag intresserad av pojken som står inför den långa resan och som absolut inte kommer vara samma person i slutet av kampanjen, kastas in i kostiga situationer och vara ärrad som fan. Just nu kan jag se två slut- antingen som maffiabossens högra hand, grym och respektlös eller som välkammad juriststudent i sin pappas ledband och då ha lämnat det kriminella och disco bakom sig. Kan också sluta med förnedrande katastrof, uteliggare, knarkare, bo ihop med prostituerad etc.
Jag vill ha mycket situationer med pappan, bossen och frun, och ragga med min wing-man Så klart!
Jag vill ställas inför omöjliga val mellan de två världarna som jag spelar i. Sen är jag intresserad av en hel del rollspel, alltså också en del längre snack-scener, inte bara snabba klipp och biljakter och tärningsslag- men hela tiden med överhängande svåra val och potentiella katastrofer...