Ymir
Liten kantbaron
Kom att tänka på en sak. Är det bara jag som tycker att Soldarn känns alldeles för "litet", så att säga. Jag menar, ca 62 000 invånare är ju verkligen inget att hänga i julgranen, speciellt inte när det finns länder med miljontals invånare relativt nära- borde inte ett litet land som Soldarn ha uppslukats av dessa ofantligt mer folkrika länder? Hela Asharinahalvön är iofs rätt glesbefolkad, så det är å andra sidan kanske inte särskilt konstigt. Vad som är intressant att notera däremot, är att det sannolikt finns nästan lika många dvärgar som det finns människor i Soldarn- 50 000 dvärgar i Talon renk Ghor alldeles i närheten av huvudstaden är liksom inte att leka med, det är ju mycket mer än halva Soldarns befolkning. Till sist är ju Soldarns armé läskigt patetisk, iaf om man tittar på hur mäktiga fiender landet har. Borde inte Jargien kunna krossa Soldarn som en nötkärna? För att inte tala om tirakerna i Kiaz- när de, som uppskattas till minst en miljon, krossat Khrun renk Roghan lär Soldarn vara finito burrito, så att säga. Stackars Soldier, för övrigt. De kommer inte att ha en chans.
Vidare tycker jag nästan att Soldarn placerats i fel kultursfär, dess kultur påminner i mina ögon mycket mer om Consabers än dess grannländers- utöver religionen har Soldarn och Asharien inte mycket gemensamt, i mina ögon iallafall. Och förklaringen att de förtryckta Soldierna har sin trygghet och Asharierna har sin frihet låter synnerligen krystad i mina ögon- Soldierna borde antagligen varit så pass avundsjuka på sitt grannland att de gjort uppror för länge sedan, imo. Om de nu inte är så abnormt extremrojalistiska som de verkar vara, iofs...
Nå, enligt mig borde Soldarn legat i närheten av Consaber istället, det känns rätt malplace. Försent nu, dock. Själv funderar jag kanske på att göra om Västmark till kungadöme, trivs inte riktigt med den här "president"-grejen. Nå, den som lever får se...
- Ymir, vars rollperson bor hos en soldisk baron för tillfället.
<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Ymir on 2000-10-10 01:57.</EM></FONT></P>
Vidare tycker jag nästan att Soldarn placerats i fel kultursfär, dess kultur påminner i mina ögon mycket mer om Consabers än dess grannländers- utöver religionen har Soldarn och Asharien inte mycket gemensamt, i mina ögon iallafall. Och förklaringen att de förtryckta Soldierna har sin trygghet och Asharierna har sin frihet låter synnerligen krystad i mina ögon- Soldierna borde antagligen varit så pass avundsjuka på sitt grannland att de gjort uppror för länge sedan, imo. Om de nu inte är så abnormt extremrojalistiska som de verkar vara, iofs...
Nå, enligt mig borde Soldarn legat i närheten av Consaber istället, det känns rätt malplace. Försent nu, dock. Själv funderar jag kanske på att göra om Västmark till kungadöme, trivs inte riktigt med den här "president"-grejen. Nå, den som lever får se...
- Ymir, vars rollperson bor hos en soldisk baron för tillfället.
<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Ymir on 2000-10-10 01:57.</EM></FONT></P>