Nekromanti Soldarn= puttenutt

ifall tirakerna attackerade och tog över soldarn och dödade 50 000 dvärgar på vägen tror jag de stakars tirakerna
skulle få smaka på ett nytt tirakkrig. dvärgarna vill ha hämd, soldarns allierade asharien skulle anfalla för att hindra tirakerna från att ta över deras land också och alverna vill inte att tirakerna brer ut sig. mycket ont för de stackars tirakerna. tiraker kanske är osivilicerade men de är inga idioter.

"abrakadabra"

G

Guest

Guest
ifall tirakerna attackerade och tog över soldarn och dödade 50 000 dvärgar på vägen tror jag de stakars tirakerna
skulle få smaka på ett nytt tirakkrig. dvärgarna vill ha hämd,

Ett nytt tirak krig skulle det antagligen utan tvekan innebära om Tirakerna dödade alla soldiska dvärgar.

soldarns allierade asharien skulle anfalla för att hindra tirakerna från att ta över deras land

Nja, där är jag inte lika säker. Ashariens armé är väl inte världens bästa eller största. De är väl mer inriktade på att försvara sin städer snarare än att dra ut i fält. Så har jag fattat det iaf.

alverna vill inte att tirakerna brer ut sig.

Jag tror inte tirakerna kommer bosätta sig i hela Soldarn eller ens anfalla hela Soldarn. Anfaller de tror jag närmast att de anfaller en stad som ligger nära bergen, där de bor, typ Boron eller nåt sånt. Sedan går de tillbaks till bergen. Som jag förstått det finner inte tirakerna någon anledning att bosätta sig nere i soldarn när de kan bo i bergen.

/Tiamel

Man Mountainman

Storsvagåret
Och se däri ligger knuten

Det är nog det som Krille betraktar som en bugg. det är inte så trovärdigt att Soldarn, ett land med de klimatförutsättningarna som Soldarn har (Själv betraktar jag Soldarn som medelhavsklimat, men det överrensstämmer nog inte med de oficiella uppgifterna), är till så stor del täckt med obebodd skog.

/Dnalor, din finne på hornhinnan

Ymir

Liten kantbaron
Tja, att starta ett nytt tirakkrig verkar ju onekligen vara vad Maka av Kiaz vill. Anfaller hon och hennes horder förr eller senare Soldarn har de och deras Vrakher redan slaktat Khrun renk Roghan, och således redan satt igång ett nytt krig i vilket fall. Vidare tror jag inte att ghor och roghan skulle kunna dra jämnt i en konflikt med tirakerna, även om de fått ett dvärgfäste var slaktat, så frågan är faktiskt om det verkligen skulle bli något krig. I vilket fall så är Soldarn helt utan chans.

- Ymir, tror på Soldarns snara undergång

Ymir

Liten kantbaron
Re: Soldarn= folkslaktsmonument modell östeuropa?

Naeh, vad Krille (och jag) betraktar som en bugg är helt enkelt att Soldarn har ohyggligt lite invånare för sin storlek, trots den täta skogen. Folk var bra som f-n på att tränga ihop sig fordom.

- Ymir, skriver en uppsats om Sverige under tiden för kristendomens intåg just nu, och kan intyga att förhållande var liknande här med.