Till att borja med sa beror det pa NAR i tiden du undrar over soldaternas utbildning, under inbordeskriget var en hel del man frivilliga och fick kanske en-tva manaders utbildning innan de skickades ut i kriget. Som frivillig under inbordeskriget skrev du pa ett tjanstgoringskontrakt pa antingen ett ar, tre ar eller till kriget tog slut. Om du menar en reguljar yrkessoldat annars sa har jag for mig att du skrev pa ett tjanstgoringskontrakt pa antingen fyra eller fem ar, men en hel del deserterade innan tjanstgoringstiden var over.
Vad galler tiden for att fa dina fardigheter till att bli tillrackligt kompetenta for att kunna kalla dig soldat sa betvivlar jag starkt att du lar dig allt detta pa en vecka, du kanske kan fa ihop grunderna, typ UTB 1 i alla relevanta fardigheter. En mer rimlig siffra ar tva-tre ar.
En valdigt viktig del ar att folk oftast definierar en soldat som en valdigt duktig skytt och ingenting annat. Men du maste lara dig att marschera langa strackor (som infanterist), kunna rida i formation (kavallerist), kunna satta upp en forlaggning, bygga varn och en massa annat som tillhor det dagliga livet.
Det har ar i alla fall mina asikter,
M.v.h. Red Dust (som befinner sig i England, darav den konstiga stavningen).