Har inte testat äventyret än men laddade ner det för genomläsning. Ser rätt bra ut vid en snabb titt.
Upptäckte att det var väldigt lätt att dö och att det ibland tydligen lönar sig att göra dumma val.
Men det är ju precis så det ska vara i soloäventyr, ju. (-:
Det enda som är irriterande i dem är när man dör efter ett val som varken verkar dumt eller ovanligt. Jag minns ett gammalt 071-spel (på den tiden det fanns såna) i deckarmiljö, där man kunde välja på att gå runt bland lokala restauranger och söka efter en person, eller ta sin bil och köra en sväng runt stan.
Jag valde det senare, åkte iväg och såg ett gatugäng som höll på att våldta ett fnask i en gränd. "Vill du hoppa ur och hjälpa henne?"
Det ville jag förstås, så jag stannade och klev ut, och så fort jag kom in i gränden fick jag en kniv i magen av en av gängmedlemmarna.
Ok, jag startade om spelet och kom efter en stund förbi samma gränd, men den här gången skrattade jag rått och körde vidare - och dödskrockade i nästa korsning eftersom jag tittade på fnasket istället för på vägen framför mig.
Det dödande valet var alltså att ta bilen istället för att gå runt bland restaurangerna...
--
Åke